بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای

لیست رشته های پردرآمد فنی و حرفه ای

جهت مشاوره در زمینه بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای از میان رشته های فنی و حرفه ای برای انتخاب رشته پایه نهم جه رشته هایی هستند؟؟ این سوال برای بیشتر دختران و پسران علاقمند به رشته های فنی حرفه ای جواب مشخصی ندارد؛ برای همین هم تصمیم گرفتیم ، در این مقاله بهترین رشته های فنی حرفه ای که از رشته های پول ساز، بشمار می روند و همینطور رشته های دانشگاهی فنی و حرفه ای را از بین لیست رشته های سازمان فنی و حرفه ای به شما عزیزان اعلام کنیم تا با انتخاب بهترین رشته ، آینده شغلی خود را بسازید و خیالتان از بابت کسب درآمد و رفاه زندگی راحت شود.

پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که منبع خوبی برای کسب درآمد هسنتند در چهار گروه کلی قرار دارند ، بهترین رشته های فنی و حرفه ای برای پسران و دختران :

  • صنعت
  • خدمات
  • هنر
  • کشاورزی

قبل از اینکه رشته های پردرآمد فنی و حرفه ای را نام ببریم لازم است که یک نکات خیلی مهم را که در کسب درآمد بالا به شما کمک می کند بازگو کنیم. توجه کنید که فقط ادامه تحصیل در رشته های پردرآمد ، برای پولساز بودن کافی نیست، اینکه شما شغل خود را دوست داشته باشید خیلی مهم است به یاد داشته باشید که احتمالا هر روز ، ماه ها و یا سال ها در زمینه ای که انتخاب کردید ، فعالیت خواهید کرد و اگر از انجامش لذت نبرید ، مطمئن باشید که کسب درآمد بالا هم نخواهید داشت.

ممکن است دو نفر با علایق متفاوت در یک رشته پولساز  تحصیل کنند و مشغول به کار شوند، شخصی که به رشته انتخابی خود علاقه دارد، با عشق و علاقه به خلاقیت و نوآوری می پردازد و از کار خسته نمی شود با شور و شوق کار می کند و حتی گرسنگی و خستگی هم احساس نمی کند، در طول انجام کار از روند رشد و پیشرفتش در کار لذت می برد و با برنامه ریزی ، به درآمد بالا هم می رسد، ولی شخص دوم که علاقه ای به رشته خود ندارد و صرفا به خاطر پرطرفدار بودن و معروف بودن یک رشته به پولسازی آن را انتخاب کرده ، هر روز با کسالت و خستگی و ناامیدی ادامه می دهد و احتمال کسب درآمد بالا برای این شخص بسیار کم است. پس زمان و هزینه و عمر خود را صرف تحصیل در رشته ای کنید که با علاقه ادامه دهید و رشد و پیشرفت نمایید.

در این صفحه لیست رشته های پردرآمد فنی حرفه ای را ملاحظه می کنید، اگر اطلاعات کمی درمورد رشته های ذکر شده دارید، پیشنهاد می کنیم برای اینکه انتخاب رشته آگاهانه اطلاع از واحدهای مختلف عملی و تئوری رشته ها و اطلاع از شرایط و محیط کار آینده ، حتما از مشاوره کارشناسان حرفه ای استفاده نمایید و از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید.

شاخه فنی و حرفه ای در نظام جدید دارای 10 گروه زیر است. هر گروه شامل تعدادی رشته می باشد که به ترتیب برای هر دسته اولویت بندی شده است مشاهده می کنید:

  1. بازرگانی و امور اداری: حسابداری
  2. بهداشت و سلامت : تربیت بدنی، تربیت کودک
  3. برق و رایانه : شبکه و نرم افزار رایانه، الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترونیک و مخابرات دریایی
  4. خدمات : ناوبری، حمل و نقل
  5. تعمیر و نگهداری ماشین آلات: مکانیک موتورهای دریایی
  6. کشاورزی و غذا : صنایع غذایی ، امور زراعی، امور باغی، امور دامی،
  7. هنر: پویانمایی، تولید برنامه های تلویزیونی، سینما، فتوگرافیک، طراحی و دوخت، گرافیک، نقشه کشی معماری، معماری داخلی، نوازندگی ساز جهانی، نوازندگی ساز ایرانی، نقاشی، نمایش
  8. مواد و فرآوری : صنایع نساجی، سرامیک، صنایع شیمیایی، معدن، متالوژی
  9. معماری و ساختمان : ساختمان
  10. مکانیک : چاپ، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، صنایع فلزی، ماشین ابزار، مکاترونیک، مکانیک خودرو

پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای

 

ادامه تحصیل رشته های پرطرفدار فنی حرفه ای

ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و در دانشگاه های ، علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، موسسات غیرانتفاعی ، شرکت در کنکور و ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و دوره های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت روزانه و شبانه امکان پذیر است. داوطلبان دارای گواهینامه پایان دوره تحصیلات متوسطه نظام جدید یا قدیم می توانند در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه شوند.

امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی ، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد وجود دارد ، برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های دولتی هم راه حل هایی وجود دارد، البته مشروط به پرداخت شهریه بالا می باشد بنابراین برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور از طریق شماره تلفن های موجود در این صفحه با مشاورین مجموعه صدای مشاوران تماس بگیرید.

رشته های پرطرفدار فنی حرفه ای

 

رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه

دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای می توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه ای و یا موسسات غیرانتفاعی شوند، و در رشته های فنی و حرفه ای دانشگاه که برخی از آن ها دارای آزمون و برخی بدون آزمون هستند ادامه تحصیل دهند. در پذیرش بدون آزمون دانشگاه فنی حرفه ای ، معیار ثبت نام سوابق تحصیلی و معدل دیپلم است.

لیست رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه فنی وحرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مقطع کاردانی به شرح زیر است:

صنایع فلزی – جوشکاری – صنایع فلزی – صنایع فلزی – تأسیسات – حرارت مرکزی و تهویه مطبوع – تأسیسات – تبرید – گازرسانی – مکانیک – تأسیسات تهویه – تاسیسات – تهویه مطبوع – صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبی – هنرهای چوبی – چاپ – چاپ – ساختمان – کارهای عمومی ساختمان – اجرای ساختمان های بتونی – راهسازی – نگهداری و مرمت ساختمان – حمل و نقل ترافیک شهری – نقشه کشی معماری –  معماری – شهرسازی – معماری سنتی – نقشه برداری –  نقشه برداری – صنایع شیمیایی – صنایع شیمیایی – الکترونیک – الکترونیک عمومی – الکترونیک – رادیو و تلویزیون – ارتباطات و فنّاوری اطلاعات  ICT -برق – الکترونیک و ابزار دقیق – تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی -آزمایشگاه تشخیص پزشکی – الکتروتکنیک – تأسیسات الکتریکی – الکتروتکنیک – برق صنعتی – برق –  قدرت – گرایش توزیع – برق – قدرت -گرایش پست و انتقال – برق و تأسیسات -گرایش برق – -نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی – تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی – نرم افزار کامپیوتر – سخت افزار کامپیوتر – فنّاوری اطلاعات و ارتباطات – ساخت و تولید – قالبسازی – ساخت و تولید – ماشین ابزار – نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی – طراحی صنعتی – مکانیک خودرو – مکانیک خودرو – مکانیک صنایع – ماشین آلات صنایع – خدمات پس از فروش خودرو – کنترل کیفی خودرو – شیمی آزمایشگاهی -گرایش آرایشی بهداشتی – شیمی آزمایشگاهی -گرایش صنعتی – -بهره برداری پالایش گاز – صنایع نساجی – صنایع نساجی – متالورژی – ریخته گری – متالورژی – مدلسازی – سرامیک –  سرامیک صنعتی – معدن –  استخراج معدن – فرآوری سنگ -گرایش سنگ تزئینی – -فرآوری سنگ -گرایش سنگ ساختمانی – -ناوبری –  ناوبری – الکترونیک و مخابرات دریایی – الکترونیک و مخابرات دریایی – مکانیک موتورهای دریایی – مکانیک موتورهای دریایی – گرافیک – گرافیک  -گرافیک – انیمیشن – هنرهای تجسمی – نقاشی – علمی – کاربردی طراحی و ساخت طلا و جواهر – فرش دستباف – قلم زنی – اموردامی –  تکنولوژی پرورش دام – پرورش طیور – تکنولوژی پرورش طیور – گاوداری صنعتی – مرغداری صنعتی – تکثیر و پرورش آبزیان –  آبزیان آب شیرین – پرورش زنبورعسل – امور زراعی و باغی –  تکنولوژی تولیدات زراعی – امور زراعی و باغی –  تکنولوژی تولیدات باغی – امور زراعی و باغی – تکنولوژی گیاه پزشکی – تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر – تولید نهال – گل و گیاهان زینتی – ماشین های کشاورزی – مکانیک ماشین های کشاورزی – ماشین های کشاورزی – مکانیزاسیون کشاورزی – انتقال و توزیع آب کشاورزی – صنایع غذایی – کنترل کیفیت مواد غذایی – نوازندگی ساز ایرانی – هتلداری – حسابداری بازرگانی – حسابداری – حسابداری -گرایش حسابرسی – -حسابداری -گرایش صنعتی – -حسابداری -گرایش مالی – -حسابداری -گرایش مالیاتی – -تبلیغات و بازاریابی – امور اداری – کودکیاری – مربی کودک – مدیریت خانواده – مدیریت خانواده – طراحی و دوخت – طراحی و دوخت – طراحی پوشاک – تربیت بدنی

رشته های فنی و حرفه ای برای خانم ها

بهترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها رشته های می باشد که خانم ها با توجه به خصوصیات و اخلاقیاتشان با آن رشته ها بیشتر ارتباط برقرار کنند.

انتخاب رشته تحصیلی هر فرد ارتباط نزدیکی با آینده شغلی و تحصیلی وی داشته و می تواند بر اساس آن برای آینده خود برنامه ریزی نماید. امروزه این رشته تحصیلی به یکی از کاربردی ترین رشته های دانشگاهی تبدیل شده و می توان آینده شغلی رشته های فنی وحرفه ای را بسیار روشن و پول ساز متصور شد.

حالا سوالی که ذهن خانم هایی که در این رشته تحصیل می کنند این است چطور می توان در این رشته موفق شد؟ یا چطور می توان آینده روشنی در زمینه ی تحصیلی و شغلی در رشته فنی حرفه ای داشت ؟

ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید.

بهترین رشته های فنی و حرفه ای برای خانم ها کدام اند

این سوال که بهترین رشته فنی و حرفه ای برای خانم ها کدم اند به احتمال زیاد ذهن تمام خوانندگان این مقاله را درگیر کرده است. در ابتدا باید بگویم بهترین رشته آن هم در زمینه ی فنی و حرفه ای برای خانم ها رشته ای می باشد که با خصوصیات و علایق آن ها هم خوانی داشته باشد.

بعضی از رشته های فنی و حرفه ای بیشتر متناسب با روحیات آقایان می باشد ولی بانوان نیز می توانند درصورت داشتن علاقه زیاد به این دسته از رشته های فنی و حرفه ای در آن ها موفق شوند.

معرفی رشته های فنی و حرفه ای دخترانه

رشته فنی و حرفه ای یکی از رشته های مهم آموزش و پرورش می باشد و رشته های متنوعی با محیط آموزشی متفاوتی برای دانش آموزان دختر ارائه می دهد.

فضای آموزشی این رشته با سایر رشته ها متفاوت می باشد. دروس این رشته بیشتر به صورت عملی و در کارگاه ارائه می شوند و دانش آموزان این رشته ها را بیشتر به صورت عملی آموزش می بینند.

بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای شامل 4 زیر گروه هنر ، مدیریت و خدمات ، صنعت و کشاورزی می باشد که هر کدام از این زیر گروه ها چندین زیر شاخه دارند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

  • رشته طراحی دوخت در زیر گروه هنر که تنها در هنرستان دخترانه ارئه می شود.
  • رشته کودکیاری، که به اصول تربیتی خانواده و روش های صحیح و اصولی پرورش کودکان اشاره دارد، تنها برای خانم ها ارائه می باشد.
هنر مدیریت و خدمات صنعت کشاورزی
  1. فتوگرافیک
  2. طراحی دوخت
  3. معماری داخلی
  4. صنایع دستی
  5. انیمشین و پویا نمایی
  6. تولید برنامه تلویزیونی
  7. گرافیک
  8. نقاشی
  9. نوازندگی ساز جهانی
  10. نوازندگی ساز ایرانی
  11. نمایش
  12. سینما
  13. نقشه کشی معماری
  14. طراحی زبان بصری
  15. مرمت آثار فرهنگی
  16. موسیقی مبانی آهنگ سازی
  17. پشتیبانی صحنه
  18. چاپ دستی

     گروه خدمات : ناوبری ،         حمل و نقل

  1. گروه بازرگانی و امور اداری : حسابداری
  2. گروه بهداشت و سلامت : تربیت کودک ، تربیت بدنی

زیر گروه برق و رایانه

  1. الکتروتکنیک
  2. الکترونیک
  3. شبکه و نرم افزار
  4. الکترونیک و مخابرات دریایی

زیر گروه تعمیر و نگهداری ماشین آلات دریایی

  • مکانیک موتورهای دریایی

زیر گروه مواد و فرآوری

  • سرامیک
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع نساجی
  • متالوژی
  • معدن

زیر گروه مکانیک

  • مکاترونیک
  • صنایع فلزی
  • تاسیسات مکانیکی
  • مکانیک خودرو
  • ماشین ابزار
  • صنایع چوب و مبلمان
  • ابزار

زیر گروه معماری ساختمان

  • معماری
  1. امور زراعی
  2. امور دامی
  3. امور باغی
  4. ماشین های کشاورزی
  5. صنایع غذایی

پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای پردرآمد برای دختران

پردرآمدترین فنی و حرفه ای پر درآمد برای دختران وجود دارد و با توجه به نیاز کشور به نیروی متخصص و فنی افراد فارغ التحصیل در رشته های فنی و حرفه ای می توانند راحت تر وارد بازار کار شده و درآمد قابل توجهی کسب نمایند.

خانم هایی که در این مدارس تحصیل می کنند می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند زیرا در مدارسی تحصیل می کنند که به صورت عملی دروس را به آن ها آموزش می دهند و نیاز کشور به نیروی متخصص و فنی به وضوح دیده می شود.

بنابراین شما می توانید با کسب مهارت لازم در رشته های فنی و حرفه ای آینده شغلی مناسبی برای خود رغم بزنید.

رشته طراحی دوخت

رشته طراحی دوخت یکی ازکارآمد ترین رشته های فنی و حرفه ای برای خانم ها می باشد زیرا با سلیقه و خلاقیت بانوان سرو کار دارد و می توانند با ایجاد خلاقیت در طراحی دوخت موفق شوند.

جایگاه شغلی و درآمد مناسب از رشته طراحی دوخت، نیازمند تلاش و مهارت کافی دراین رشته می باشد.

بهترین رشته های فنی و حرفه ای

رشته کودکیاری

این رشته همواره مورد توجه بانوان برای انتخاب شغل بوده و هدف این رشته تربیت نیروی انسانی می باشد که بتوانند به آموزش و پرورش کودکان کمک کنند.

هدف از رشته کودکیاری، تربیت دانش آموزان و کودکان برای آماده شدن و رفتن به دوران دبستان می باشد.

تناسب شغلی این رشته با دیگر عنوان های آموزشی و پرورشی باعث شده تا رشته کودکیاری همواره مورد توجه خانم ها قرار بگیرد.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها

رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای

رشته کامپیوتر به دلیل داشتن جذابیت های آموزشی بسیار،جزو بهترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها قرار می گیرد و از آموزنده ترین رشته های شاخه ی فنی و حرفه ای محسوب می شود.

داشتن آینده شغلی و درآمد مناسب در رشته کامپیوتر نیازمند داشتن مهارت کافی در این رشته می باشد. مهارت و تخصص فنی در رشته کامپیوتر از عوامل بسیار مهم موفقیت در این رشته محسوب می شود. این رشته یکی از بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای به حساب می آید.

بنابراین افراد و خانم هایی که در رشته کامپیوتر تحصیل می کنند باید بتوانند بعد از فارغ التحصیلی مهارت های لازم را برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

تمام شرکت ها و مراکز معتبر خاستار استخدام نیروی متبحر در زمینه ی کار های کامپیوتری می باشند. بنابراین داشتن علاقه و مهارت در رشته کامپیوتر از عوامل موفقیت در این رشته محسوب می شود.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها

رشته گرافیک فنی

رشته گرافیک به علت داشتن فضای جذاب برای تحصیل و وجود فعالیت های هیجان انگیز از جداب ترین رشته های فنی و حرفه ای برای خانم ها محسوب می شود.

نیاز بسیاری از شرکت ها و ارگان ها به یک گرافیست با مهارت کافی می تواند انگیزه ی مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته باشد که بتوانند به راحتی و با داشتن مهارت کافی نیاز های جامعه به این شغل را برطرف نمایند.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها

رشته نقاشی در هنرستان

رشته نقاشی نیز یکی از رشته های مورد علاقه بانوان در فنی و حرفه ای محسوب می شود و داوطلبان این رشته، علاقه مند به جذابیت رشته نقاشی و فضای شغلی بسیار مناسب مخصوصا برای خانم ها می باشند.

در آمد این رشته به تنهایی زیاد نیست و افراد می توانند با اشتغال در زمینه های دیگر این رشته اقدام به کسب درآمد نمایند.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته می توانند در صورت اشتغال در مراکزی همچون نشریات، مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و مراکز دیگر، انتظار درآمد بالایی را از اشتغال در این رشته داشته باشند.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها

 رشته تربیت بدنی فنی حرفه ای

رشته تربیت بدنی به عنوان یک رشته هیجان انگیز در زیر شاخه های فنی و حرفه ای محسوب می شود و علاقه مندان زیادی به این رشته تحصیلی وجود دارد.

بازار کار مناسب در این رشته و همچنین داشتن محیطی جذاب و داشتن فعالیت های مناسب از عوامل محبوبیت این رشته در بین علاقه مندان آن شده است.

در حال حاضر بانوان زیادی مشغول به تحصیل در این رشته هستند یا بعد از فارغ التحصیلی در این رشته وارد بازار کار شده اند.

استخدام در دانشگاه ها، مدارس، باشگاه ها، مراکز ورزشی و غیره را می توان از جمله عواملی دانست که رشته تربیت بدنی را جزو پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها قرار می دهد.

رشته تربیت بدنی

نقشه برداری در هنرستان های فنی و حرفه ای

رشته نقشه برداری از دیگر رشته های محبوب در بین افراد مشغول به تحصیل در رشته فنی و حرفه ای است. و علاقه مندان بسیار زیادی را دارد.

افرادی که در رشته نقشه برداری فارغ التحصیل می شوند می توانند مشغول به  فعالیت در وزارت نفت، سازمان بنادر و کشتی رانی، وزارت راه و ترابری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی شوند.

رشته نقشه برداری آینده شغلی بسیار خوبی دارد به همین خاطر است که علاقه مندان به این رشته تعدادشان بسیار زیاد می باشد. این رشته در بین خانم ها نیز به جهت داشتن آینده شغلی و در آمد مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار است.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها

بهترین رشته فنی برای خانم ها – رشته موسیقی

از دیگر رشته های پر طرفدار رشته موسیقی می باشد.در کشور ما به دلیل وجود اقلیم و آداب و رسوم مختلف وجود موسیقی ها محلی و سنتی و کلاسیک و خو گرفتن با این موسیقی ها می تواند کشف یک رشته جذاب برای متقاضیان این رشته و فارغ التحصیلان آن باشد.

رشته موسیقی در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای شناخته شده است. این رشته نیز از درآمد مناسبی برای فارغ التحصیلانش برخوردار خواهد بود.

رشته موسیقی

 

 

زیر گروه های فنی و حرفه ای در نظام جدید چیست؟

شاخه فنی و حرفه ای در نظام جدید دارای 10 گروه زیر است. هر گروه شامل تعدادی رشته می باشد که به ترتیب برای هر دسته اولویت بندی شده است. برای مشاهده زیرگروه ها به متن مقاله مراجعه نمایید.

ادامه تحصیل رشته های پرطرفدار فنی حرفه ای تا چه مقطعی امکان پذیر است؟

هیچ محدودیت و سقفی برای دانش آموزان پیش بینی نشده است و امکان ادامه تحصیل تا بالاترین مدارج علمی برای افراد وجود دارد.

رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه چیست؟

لیست کامل این رشته ها در دانشگاه به صورت کامل در متن مقاله ذکر شده است.

 
 

جهت مشاوره در زمینه بهترین و پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید