برنامه ریزی برای کنکور 99

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور 98

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی درسی برای کنکور 99 و مشخص شدن مسیر رسیدن به هدف، مهمترین عامل برای برطرف نمودن استرس کنکور می باشد. داوطلبان گرامی لازم است برای داشتن برنامه ریزی صحیح در مطالعه کنکور، نکات متعددی را در نظر داشته و بررسی نمایند. با دریافت مشاوره کنکور از کارشناسی که خود با موفقیت این مسیر را طی کرده است به راحتی می توانید با برنامه ریزی صحیح در کنکور قبول شده و  در رشته و دانشگاه مورد نظرتان پذیرفته شوید.
در این مقاله ما می‌ خواهیم داوطلبان را راهنمایی کنیم تا با اصول برنامه‌ ریزی صحیح کنکور، به هدف خود دست یابند. در ضمن کارشناسان صدای مشاوران آماده پاسخگویی تلفنی و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به شما عزیزان می باشند.

مورد نیاز برای موفقیت در کنکور 99

آیا می دانید دقیقا چه اقداماتی برای برنامه ریزی صحیح کنکور موردنیاز می باشد؟ آیا برنامه ریزی برای کنکور به صورت روزانه مناسب می باشد یا برنامه ریزی هفتگی کافیست؟ چطور می توان یک برنامه ریزی درسی مناسب برای کنکور داشت؟ و …

رتبه لازم برای قبولی در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف 97

برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور1400

مواردی باید برای برنامه ریزی کنکور در نظر داشت عبارتست از:

  • انعطاف پذیری در نحوه برنامه ریزی کنکور
  • سادگی، انجام پذیری و منطقی بودن برنامه ریزی مطالعه کنکوری
  • تنوع در مطالعه دروس کنکور
  • برنامه قابل ارزیابی باشد و تاثیر گذاری آن قابل بررسی باشد
  • برداشتن گام ها و اقدامات موثر و مورد نیاز برای موفقیت در کنکور

گام های لازم برنامه ریزی برای کنکور 1400

گام های لازم و موثر برای برنامه ریزی کنکور به شرح ذیل می باشد:

  1. برنامه ریزی برای کنکور 1400: برنامه ریزی کنکور با انتخاب هدف شروع می گردد، برنامه ریزی باید بر اساس هدف شما انجام شود. لازم است که این برنامه ریزی به صورت اختصاصی انجام شود یعنی با توجه به شرایط و علایق فرد متقاضی باشد. برنامه ریزی شامل مراحل ماهانه، هفتگی و روزانه است لازم است برای رسیدن به هدف نهایی و در مسیر رسیدن به آن، هدف های کوچکتری در نظر گرفت. در برنامه ریزی به صورت ماهانه لازم است مباحث و دروسی که در یک ماه مطالعه خواهید کرد مشخص شود و دقیقا مشخص شود که از هر کتاب که مباحثی را مطالعه نمایید حتی تعداد صفحات دقیقا مشخص باشد و با توجه به خصوصیات و ضریب هوشی و نحوه یادگیری فرد متقاضی این مباحث تعیین گردد.
  2. در برنامه ریزی هفتگی در واقع برنامه ریزی ماهیانه را خرد می شوود و در 4 هفته دسته بندی و اجرا میگردد و برنامه زمانی را دقیق تر معین می شود بعد از آن نوبت به برنامه روزانه می رسد که در آن هر ساعت از شبانه روز داوطلب برنامه ریزی می گردد البته با توجه شرایط شخصی فرد و برنامه ریزی کاملا انعطاف پذیر است . فعالیت یک هفته داوطلب به صورت روزانه مشخص می شود اینکه هر ساعت از شبانه روز برای مطالعه چه دروسی مناسب تر است و مطالعه به چه صورتی انجام شود مثلا قدرت یادگیری برخی افراد برای حل مسئله صبح ها بیشنر است و برای برخی دیگر شب ها مناسب ترین ساعت برای مطالعه دروسی که پایه آن بر حل مسئله بنا شده است، مناسب می باشد. در برنامه ریزی روزانه تعداد صفحاتی که باید در یک هفته مطالعه شود برای مطالعه در روزهای هفته تقسیم بندی می شود. و برنامه ارائه شده از طریق کارشناسان صدای مشاور با توجه به شرایط هر فرد با انعطاف پذیری و مجزا نوشته می شود و نیاز نیست که داوطلب برای اجرای برنامه بدون انعطاف تحت فشار قرار گرفته و مجبور به تلاش برای تغییر شرایط شخصی اش شود.
  3. منابع کنکور 1400: یکی از مهمترین موارد برای مطالعه کنکوری و برنامه ریزی اطلاع از منابع و لیست حذفیات کنکور می باشد که در همین سایت موجود می باشد کارشناسان صدای مشاور نیز به صورت تلفنی پاسخگوی شما در این زمینه خواهند بود.
  4. مطالعه کنکوری: نحوه مطالعه صحیح دروس و شیوه های صحیح کنکوری خواندن می باشد از انجایی که زمان در کنکور از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد لازم است نحوه مطالعه کنکوری را بدانید که در زمانتان صرفه جویی نمایید و به موقع برای کنکور آماده شوید و البته از سرعت و دقت کافی در هنگام برگزاری آزمون سراسری نیز برخوردار باشید.
  5. آزمون های آزمایشی کنکور: آیا در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید؟ تاثیر این آزمون ها را بر افزایش توانایی خود در کنکور سراسری می دانید؟ معمولا آزمون های آزمایشی هر دو هفته و سه هفته یکبار برگزار میشود، بنابراین اهیت برنامه ریزی هفتگی و روزانه اینجا مشخص تر خواهد بود.

نکات ضروری در برنامه ریزی برای کنکور 1400

  • هدف خود از شرکت در کنکور را مشخص نمایید اینکه مایلید طبق اولویت در چه رشته ها و در چه دانشگاه هایی تحصیل نمایید.
  • با توجه به هدف برای مطالعه دروس بودجه بندی نمایید. برای بودجه بندی لازم است از ضریب دروس و اهمیت هر درس در رشته ای که مایل به تحصیل در آن هستید مطلع باشید و کارنامه های قبولی سال های گذشته که در همین سایت موجود می باشد، می تواند راهنمای خوبی برای بودجه ریزی باشد. توضیحات بیشتر در رابطه با بودجه ریزی را در سایت صدای مشاوران مطالعه نمایید.
  • لازم است درس ها را اولویت بندی کنید (با توجه به ضریب موثر و رشته های مورد نظرتان).
  • مطالعه اجمالی بر اصول تند خوانی داشته باشید.
  • با شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب اطلاعات و سرعت تست زدن خود را ارزیابی کنید.
  • در برنامه ریزی جهت مطالعه هر بخش از هر درس، برای خود بازه زمانی مشخص کنید. بازه های زمانی مطالعاتی برای هر درس اختصاصی را به ۶ الی ۷ مرحله بخش بندی کنید و دروس عمومی را به ۴ الی ۵ مرحله بخش بندی نمایید.
  • توجه به تاثیر معدل در کنکور 97 که تا 25 درصد می باشد و بابت کسب یک رتبه خوب در کنکور 1400 تاثیرگذار است.
  • رعایت پیش‌ نیاز و هم‌ نیازهای دروس در برنامه ریزی مطالعه کنکور توجه داشته باشید.
  • بعضی از داوطلبان برنامه ریزی در یک بازه ی زمانی دو هفته ای انجام می دهند اما بعد از چند روز به دلیل عقب افتادگی از برنامه باعث میشود که کلا برنامه لغو شود و این اتفاق به دفعات رخ می دهد. گاهی اوقات داوطلب برای خودش برنامه ریزی شخصی روزانه میکند اما به این دلیل که اصول این کار را به درستی نمی داند، دچار مشکل میشود، و بعد از چند روز از برنامه ریزی کردن خسته و نا امید میشود.
  • می توانید از درس‌های مورد علاقه تان شروع کنید.
  • توجه کنید که حتما برای هر یک ساعت مطالعه، 10 تا 15 دقیقه استراحت نمایید.
  • یک درس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید و 24 ساعت بعد از مطالعه، تست بزنید.

این مقاله جهت راهنمایی داوطلبان و ارائه شیوه های برنامه ریزی برای مطالعه کنکور 1400 ارائه گردبد، متقاضیان گرامی توجه نمایند از آنجا که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای برنامه ریزی کنکور 1400 است مناسب کلیه داوطلبان رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان است.

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید