برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان 1402 – 1403

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای قبولی در تیزهوشان چه اقداماتی مورد نیاز می باشد؟ در این مقاله به بررسی اهمیت برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان 1402 – 1403، می پردازیم. بدون داشتن برنامه ی دقیق و حساب شده، قبولی در آزمون تیزهوشان امکان پذیر نمی باشد. برای این منظور لازم است برنامه ریزی اختصاصی آزمون تیزهوشان با توجه به شرایط شخصی زندگی و اهمیت دروسی که در آزمون مطرح می شود، انجام شود. پیشنهاد ما به داوطلبان آزمون تیزهوشان1402 – 1403 این است که برنامه ریزی آزمون را به کارشناسان حرفه ای در مراکز معتبر مشاوره تحصیلی بسپارید. کارشناسان صدای مشاور با سال ها سابقه فعالیت آماده کمک و راهنمایی تلفنی شما عزیزان می باشند. ثبت نام در پایه ششم به هفتم بر اساس سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد ششم به هفتم تیزهوشان خواهد بود برای اطلاع از نحوه موفقیت در این آزمون و نحوه سنجش از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس حاصل فرمایید. برای اطلاع از قانون جدید ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید.

لینک مطالب مرتبط به تیزهوشان:

تاریخ و زمان و نحوه ثبت نام تیزهوشان 1402 – 1403

راهکارهایی برای قبولی در تیزهوشان

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان 1402 – 1403

برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403

برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

 برنامه ریزی آزمون تیزهوشان 1402

برنامه ریزی مطالعه آزمون تیزهوشان 1402 – 1403، می توانند به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه انجام شود. برنامه ریزی ماهانه: به صورت کلی دروسی که در آن ماه باید مطالعه شود و زمانی که طبق اولویت هر درس به آن اختصاص داده می شود را مشخص می نمایند. برنامه ریزی هفتگی: در واقع برنامه ریزی ماهانه را خرد کرده و با جزئیات بیشتر مشخص می نمایند که در یک هفته مطالعه چگونه انجام شود. برنامه ریزی روزانه: برنامه ریزی هفتگی خرد شده و دقیقا مشخص می شود در هر ساعت از شبانه روز چه درسی مطالعه شود. دانش آموزان توجه نمایند که کلاس های آموزشی در مدارس را نادیده نگیرند. از نکات مهم یادداشت برداری نمایید و دفترچه ای را به هر درس اختصاص دهید، نکاتی که یادداشت نموده اید قبل از امتحان مرور نمایید. یادداشت ها کلیدی و مهم باشند. تست و آزمون: با مشخص نمودن زمان برای آزمون تستی از خود آزمون تست زنی بگیرید.

ضریب دروس و لیست دروس منابع امتحانی آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

اطلاع از ضریب دروس، برای قبولی در آزمون تیزهوشان، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. زیرا با توجه به ضریب هر درس اهمیت آن مشخص می شود و در برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به این ترتیب، هر درس با توجه به ضریب، اولویت بندی می شود. دانش آموزان توجه نمایند که جهت مطالعه با هدف قبولی در آزمون تیزهوشان، حتما روی دروسی که از ضریب بالاتری برخوردار می باشند تمرکز بیشتری نمایند.

نام درس ضریب درس تعداد سوالات
فارسی 2 10
علوم 2 10
قرآن و هدیه های آسمانی 2 8
ریاضی 3 15
مطالعات اجتماعی 1 7
تفکرو پزوهش 1 5

یک سوم سوالات درس های کتاب ریاضی، علوم، فارسی، کتاب هدیه های آسمانی و مطالعات اجتماعی از پایه پنجم ابتدایی و سوالات تفکر و پزوهش از کتاب ششم مطرح می شود.

لیست دروس و ضرایب دروس امتحان تیزهوشان پایه نهم 1402 – 1403

نام درس ضریب درس تعداد سوالات
فارسی 2 15
علوم 2 17
مطالعات اجتماعی 2 15
قرآن و هدیه های آسمانی 2 8
ریاضی 3 20

سوالات آزمون تیزهوشان برای پایه های ششم و نهم 1402 – 1403

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به نهم به دو صورت مطرح می شود، یک دسته از سوالات، مربوط به استعداد تحلیلی می باشند که به صورت تستی برگزار می شود و و منبع آن کتاب درسی نمی باشد و بهترین کار برای مطالعه این قبیل سوالات تهیه نمونه سوالات تستی استعداد تحلیلی می باشد. دسته دیگر مربوط به سوالات استعداد تحصیلی می باشد که منبع طرح این قبیل سوالات، کتاب درسی مدرسه می باشد و 80 درصد سوالات امتحان را به خود اختصاص داده است، 20 درصد باقی مانده مربوط به سوالات استعداد تحلیلی می باشد. نکته قابل توجه در طراحی سوالات آزمون تیزهوشان این است که درس قرآن و هدیه های آسمانی برای دانش آموزان شیعه و اهل تسنن یکسان است ولی برای سایر ادیان سوالات درس هدیه های آسمانی مربوط به دین آن دانش آموز خواهد بود و در برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان لازم است تمام این نکات را مد نظر قرار داد.

نکات ضروری در برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان

  • برای افزایش سرعت و توانایی حل سوالات تستی حتما از سوالات تستی سال های گذشته استفاده کنید و توانایی خود را در حل سوالات تستی و سرعت عمل بسنجید.
  • توجه داشته باشید که هیچ وقت در پایان آزمون جواب های تستی را پاک نکنید. بیشتر از 90 درصد مواقع این شک ها اشتباه می باشد و اولین جواب که در ابتدا ثبت کرده اید پاسخ صحیح می باشد.
  • اگر پاسخ سوالی را کلا به خاطر نمیاورید یا میزان شکتان بسیار بالا می باشد، آن سوال را پاسخ ندهید و در پایان آزمون مجددا به این سوالات بازگردید در غیر این صورت زمان را از دست می دهید و دچار استرس خواهید شد و سوالاتی که پاسخ آنها را می دانید به دلیل استرس و بی توجهی، پاسخ نادرست دهید.
  • از تمام زمان آزمون خود استفاده کنید، عجله نکنید در پایان امتحان تمامی سوالات را چک کنید، که سوالی را از قلم نیانداخته باشید.

 

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید