مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 97

جهت مشاوره در زمینه مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 نیز مانند مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد 98 در دیگر مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی مطابق آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. همواره دانشجویان زیادی خواهان گرفتن مهمانی و انتقالی هستند. لازم است دانشجویان توجه کنند که مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 شرایط و ویژگی‌هایی دارد که نه تنها متفاوت از شرایط مهمانی و انتقالی دکتری 98 دیگر دانشگاه‌ها است که با شرایط مهمانی و انتقالی دیگر مقاطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز متفاوت است. در ادامه مقاله حاضر ما در مورد جزییات مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 برای دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقالی توضیح می‌دهیم.

 برای اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد 98 می توانید با مشاوران مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

سر فصل ها

شیوه درخواست مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

ثبت درخواست مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 فقط از طریق سامانه مدیریت و نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) به آدرس monada.iau.ir برای دانشجویان امکان‌پذیر است. این سامانه به اطلاعات سیستم ثبت‌نام دانشجویان نیز دسترسی دارد تا رسیدگی به درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویان تسهیل گردد. دانشجویانی که متقاضی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 هستند لازم است توجه کنند که رسیدگی به کلیه درخواست‌های نقل و انتقالات دانشجویی فقط از طریق این سامانه امکان‌پذیر است لذا دانشجویان بایستی درخواست خود را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند. بعد از تمام شدن مهلت ثبت نام چنانچه با درخواست مهمانی و انتقالی دانشجو موافقت شده باشد، دانشجو می‌تواند برای ثبت نام به دانشگاه مقصد مراجعه کند. دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 باید توجه که زمان ثبت درخواست محدود است و حتما باید در زمان مقرر شده به سامانه منادا مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و در غیر این صورت به درخواست آنان رسیدگی نخواهد شد. به علاوه دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 باید هزینه‌ای بابت رسیدگی به درخواست نقل و انتقال خود از طریق سامانه نقل و انتقال دانشجویی پرداخت کنند. هم‌چنین دانشجویان لازم است توجه کنند که بایستی مبلغی را به عنوان هزینه مهمانی و انتقالی به منظور جبران بخشی از زیان واحد مبدا ناشی از خروج دانشجو بر اساس ضوابط فاقدین شرایط اختصاصی و یا مهمان به دانشگاه پرداخت کنند.

ممنوعیت‌های درخواست مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 باید بدانند که هر گونه جابجایی اعم از مهمانی و انتقالی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است. پذیرفته‌شدگان این واحدها بایستی بدانند که مجوز جابجایی، مهمانی و انتقال دکتری دانشگاه آزاد 98 تحت هیچ شرایطی به آن‌ها داده نخواهد شد. هم‌چنین دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 لازم است توجه کنند که با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی، مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 برای دانشجویانی که به صورت بدون آزمون و یا پژوهش محور در دانشگاه پذیرفته شده باشند، مطابق آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.

شرایط عمومی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

دانشجویان برای گرفتن مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98 باید شرایط عمومی را دارا باشند؛ دانشجویان نباید منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه داشته باشند. هم‌چنین دانشجوی متقاضی مهمانی و انتقالی باید حداقل یک نیم‌سال در واحد مبدأ ثبت نام کرده باشد( این مورد برای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال از بدو پذیرش استثنا است). انتقال صرفا براي دانشجویان پذیرفته‌شده با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است. دانشجویان متقاضی جابجایی باید توجه کنند که انتقال و مهمانی دانشجویان دوره‌هاي خودگردان فقط به واحدهاي مجري دوره‌هاي خودگردان امکان پذیر است. به علاوه انتقال دانشجویان تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی دانشجوی متقاضی جابجایی در واحد مقصد امکان‌پذیر است. انتقال  دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیم‌سال آخر تحصیل ممنوع است و دانشجویانی که برای نیم‌سال آخر تحصیلی خود درخواست انتقالی بدهند، درخواست‌شان رد خواهد شد. در صورت داشتن مجوز مهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهاي مبدأ و مقصد امکان پذیر است. انتقال و مهمانی در مقطع دکتری تخصصی به غیر از مواد 2-1، 2-2، 10 و 12 شیوه‌نامه ممنوع است. دانشجویان باید توجه کنند که انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده 12 شیوه نامه ممنوع است. مهمانی و انتقال از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است. انتقال و مهمانی دانشجویان از واحدهاي بین الملل تنها به واحدهاي بین المللی امکان پذیر است. انتقال و مهمانی از واحدهاي برون مرزي به سایر واحدهاي دانشگاهی در داخل کشور اکیدا ممنوع است. انتقال و مهمانی دانشجویانی که در دوره‌های پژوهش محور تحصیل می‌کنند، ممنوع است. دانشجویان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید دقت کنند که انتقال و مهمانی کارکنان و اعضاي هیات علمی واحدهاي دانشگاهی به محل خدمت‌شان ممنوع است. درخواست مهمانی و انتقالی دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است.

شرایط اختصاصی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

ماده 1) ضوابط انتقال یا مهمانی بر اساس ازدواج و متارکه

1-1به منظور ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه دانشجویی در صورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته محل، ازدواج دائم کرده باشد با ارائه مدارك لازم، انتقال یا مهمانی وي به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.

2-1 انتقال یا مهمانی دانشجویان متأهل زن که پس از انتخاب رشته محل متارکه نموده‌اند با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان‌پذیر است.

3-1 مهمانی دانشجویان زن تا پایان سال اول شیردهی امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. ازدواج و متارکه؛ شناسنامه زوجین )صفحات 1 و 2)
  2. ازدواج؛ سند ازدواج (صفحات 2، 3، 4 و 5)
  3. متارکه؛ صفحات دوم تا پنجم طلاق‌نامه
  4. صفحه اول شناسنامه کودک

ماده 2) ضوابط انتقال یا مهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران

انتقال یا مهمانی دانشجویان شاهد به شرط پذیرش با آزمون به شرح ذیل امکان پذیر است:

1-2 انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان %25 و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.

2-2 انتقال یا مهمانی دانشجویان آزادگان، اسرا، جانبازان %25 و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد پس از ثبت نام در واحد مبدأ با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.

3-2  مهمانی جانبازان %5 و بالاتر و همسر و فرزندان ایشان، خواهر و برادر شهید، رزمندگان داراي حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24/ 7/ 67 و همسر و فرنزدان ایشان با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان‌پذیر است.

تبصره 1: مجوز انتقال یا مهمانی واجدین شرایط ماده فوق پس از تأیید بنیاد شهید و کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزي دانشگاه امکان‌پذیر است.

تبصره 2: منظور از «دانشجویان شاهد» در این ضابطه، پدر، مادر، همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر است.

مدارك لازم:

  1. فرزند و همسر شهید: کارت یا معرفی‌نامه از بنیاد شهید یا جانبازان، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید.
  2. آزاده، فرزند یا همسر آزاده: کارت یا معرفی‌نامه از اداره ایثارگري و جانبازي، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و آزاده.
  3. جانباز 10% و بالاتر: با معرفی‌نامه از اداره ایثارگري و جانبازي
  4. رزمندگان دارای سابقه شش ماه و بیش‌تر: کارت و معرفی‌نامه از یگان مربوطه

ماده 3: ضوابط مهمانی دانشجویان باردار، بیمار و معلول

1-3  مهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که داراي معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید باشند در صورت تأیید مراجع ذیصلاح (سازمان بهزیستی و تائید کمیسیون پزشکی) و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه پس از ثبت نام اولیه در واحد دانشگاهی مبدأ از بدو قبولی امکان‌پذیر است.

2-3 مهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که کمیسیون پزشکی بیماري آنان را صعبالعلاج تشخیص داده است  (نظیر ام اس، سرطان، دیالیزی، هموفیلی و…) پس از تائید کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان‌پذیر است.

3-3 مهمانی دانشجویان زن در طی دوره بارداري، پس از تائید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان‌پذیر است.

4-3 مهمانی دانشجویان بیمار در صورت عدم امکان دریافت خدمات درمانی مورد نیاز در محل تحصیل به شرط تائید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان‌پذیر است.

تبصره 1: شهریه ثابت و متغیر دانشجویان مهمان دائم در هر نیم‌سال توسط واحد مقصد اخذ و در مهلت مقرر شهریه ثابت به حساب واحد مبدأ واریز می‌گردد. بدیهی است در خصوص دانشجویانی که از بدو ورود در واحد مقصد مهمان دائم می‌گردند لزومی به ارسال لیست دروس در هر نیم‌سال از واحد مبدأ نیست.

تبصره 2: به منظور تکمیل پرونده دانشجویان مهمان دائم، واحد مقصد موظف است کارنامه تحصیلی دانشجو و سایر مکاتبات ضروري را در هر نیم‌سال به واحد مبدأ ارسال نماید.

تبصره 3: با توجه به لزوم داشتن توانایی‌هاي جسمی و روحی براي ادامه تحصیل در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاري، مامایی، تربیت بدنی، دامپزشکی و … با نظر کمیسیون پزشکی درخواست دانشجویان این قبیل رشته‌ها به مراجع ذیربط ارجاع و پس از تغییر رشته درخواست آنان قابل بررسی خواهد بود.

مدارك لازم:

  1. تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو
  2. مدارك پزشکی بیماري مربوطه

ماده 4: ضابطه مهمانی بر اساس چند دانشجویی

در صورتی که بیش‌تر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده  (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) بطور هم‌زمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند، مهمانی یک نفر یا بیش‌تر به هر یک از واحدهاي دانشگاهی به شرط موافقت واحدهاي مبدا و مقصد با ارائه مدارك لازم امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو یا دانشجویانی که در واحدهاي دیگر دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند؛ ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه
  2. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر

ماده 5: ضابطه مهمانی بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند

مهمانی دانشجویان مجردي که پس از انتخاب رشته محل دانشگاه، پدر یا مادر و هم‌چنین دانشجویان متأهل که همسر یا فرزند آنان فوت نمایند با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال
  2. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد

ماده 6: ضوابط انتقال یا مهمانی همسر و فرزندان کارکنان و اعضاي هیأت علمی تمام وقت  (شاغل و بازنشسته و متوفی) نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی

1-6 انتقال یا مهمانی فرزندان و همسر کارکنان تمام‌وقت رسمی و قراردادي و اعضاي هیأت علمی تمام‌وقت رسمی (آزمایشی و قطعی)، پیمانی و نیمه‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی در صورت احراز شرایط (کسب حداقل 90% نمره قبولی آخرین نفر پذیرفته شده در واحد مقصد( و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی به شهر محل خدمت کارمند یا عضو هیأت علمی (مطابق حکم کارگزینی)  در صورت عدم وجود رشته، گرایش و مقطع به نزدیک‌ترین واحد محل خدمت از بدو قبولی امکان‌پذیر است.

2-6  چنانچه دانشجوي متقاضی انتقال 90% نمره آخرین نفر پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب ننماید؛ مجوز دو ترم مهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط )گذراندن حداقل 24 واحد درسی در طی دو نیم‌سال مهمانی براي مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتراي حرفه اي با کسب معدل کل 14 و گذراندن 16 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد با کسب معدل کل 15) پس از دو ترم مهمانی مجوز انتقال صادر خواهد شد. در غیر این صورت دانشجو براي ادامه تحصیل از طریق واحد مقصد به واحد قبولی اولیه معرفی خواهد شد.

ماده 7: ضوابط انتقال یا مهمانی کارکنان و اعضاي هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

1-7  انتقال کارکنان و اعضاي هیات علمی تمام‌وقت رسمی) آزمایشی و قطعی) دانشگاه آزاد اسلامی به نزدیک‌ترین واحد محل خدمت پذیرفته‌شده (به استثناي واحد محل خدمت) از بدو قبولی در صورت کسب 90% نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در رشته مقطع مربوطه در واحد مقصد امکان‌پذیر است.

2-7  چنانچه دانشجوي متقاضی انتقال، 90% نمره آخرین نفر پذیرفته‌شده در واحد مقصد را کسب ننماید؛ مجوز دو ترم مهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط (گذراندن حداقل 24 واحد درسی در طی دو ترم مهمانی براي مقاطع کاردانی، کارشناسی با کسب معدل کل 14 و گذراندن 16 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد با کسب معدل کل 15) پس از دو ترم مهمانی مجوز انتقال صادر خواهد شد. در غیر این صورت دانشجو براي ادامه تحصیل از طریق واحد مقصد به واحد قبولی اولیه معرفی خواهد شد.

مدارك لازم:

  1. ارائه معرفی‌نامه از محل خدمت مبنی بر تمام‌وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیات علمی و اعلام رضایت از عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل وي
  2. آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیات علمی
  3. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین
  4. صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر

ماده 8: ضوابط انتقال یا تغییر رشته فرزندان اعضاي هیأت علمی شاغل و بازنشسته و متوفی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بر اساس مصوبه جلسه 735 مورخ 25/ 4/ 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی.

1-8 انتقال فرزندان اعضاي هیأت علمی تمام‌وقت رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی با مرتبه علمی مربی و بالاتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در صورت کسب 90% نمره کل آخرین نفر پذیرفته‌شده در سهمیه مربوطه براي رشته، به شهر دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و در صورت عدم وجود رشته به نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی در بدو قبولی امکان‌پذیر است.

2-8 تغییر رشته فرزندان اعضاي هیأت علمی تمام‌وقت رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی با مرتبه علمی مربی و بالاتر 5/92% نمره کل آخرین نفر پذیرفته‌شده در همان مقطع و گروه آزمایشی سهمیه مربوط برای رشته، به شهر دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و در صورت عدم وجود رشته نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی در بدو قبولی امکان‌پذیر است.

تبصره 1: چنانچه فرزند عضو هیات علمی حد نصاب لازم براي انتقال (90% نمره کل آخرین نفر پذیرفته‌شده در واحد مقصد) را کسب ننماید؛ مجوز دو ترم مهمانی به شرط پیشرفت تحصیلی در واحد مقصد صادر و در صورت احراز شرایط (گذراندن حداقل 24 واحد درسی در طی دو نیم‌سال مهمانی با کسب معدل کل 14) پس از دو ترم مهمانی مجوز انتقال صادر خواهد شد. در غیر این صورت دانشجو براي ادامه تحصیل از طریق واحد مقصد به واحد قبولی اولیه معرفی خواهد شد.

تبصره 2: انتقال مشروط براي تغییر رشته وجود ندارد.

تبصره 3: تسهیلات این مصوبه مشمول آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتري تخصصی نیست.

تبصره4: استفاده از این تسهیلات فقط براي یک‌بار در دوره تحصیل و حداکثر تا پایان ترم اول پذیرش امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. معرفی‌نامه رسمی عضو هیأت علمی از دانشگاه محل خدمت که داراي مهر و امضاي معاونت آموزشی باشد.
  2. حکم کارگزینی سال جاري ممهور به مهر هیأت ممیزه دانشگاه یا وزارتخانه مربوطه حسب مورد
  3. تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه عضو هیأت علمی و پذیرفته‌شده
  4. کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه

ماده 9: ضوابط مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

1-9 مهمانی دانشجویانی که در عضویت تیم‌هاي ملی فدراسیون‌هاي ورزشی بوده و با تأیید وزارت ورزش و جوانان حضور ایشان در مسابقات رسمی، اردوها و تمرینات تیم ملی گواهی می‌شود، پس از احراز شرایط همکاري با دانشگاه و تأیید معاونت ورزش دانشگاه امکان‌پذیر است.

2-9 مهمانی دانشجویانی که در تیم‌هاي ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند، با تأیید معاونت ورزش دانشگاه امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. حکم قهرمانی کشوري یا بین المللی
  2. معرفی‌نامه از سوي فدراسیون مربوطه

ماده 10: ضوابط مهمانی دانشجو به استناد ماده 71 قانون خدمات کشوري

مهمانی وزراء، نمایندگان مجلس شوراي اسلامی، معاونین رئیس جمهور، استانداران  و سفرا (بندهای «ج» و «د» ماده 71 قانون خدمات کشور) و همسر و فرزندان آنان در هر نیم‌سال تا پایان سال تحصیلی که در مسئولیت مربوطه انجام وظیفه می‌کنند به محل مأموریت و یا نزدیک‌ترین شهر به محل اشتغال پس از تأیید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان‌پذیر است.

مدارك لازم:

  1. ارائه معرفی‌نامه که به تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه رسیده باشد
  2. صفحات 1 و 2 شناسنامه دانشجو و وزراء یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا

ماده 11: انتقال پذیرفته‌شدگان فارغ التحصیل دبیرستان‌هاي سازمان سما

انتقال فارغ التحصیلان دبیرستان‌هاي سازمان سما که حداقل 4 سال آخر دوره تحصیلی خود را در دبیرستان‌هاي سازمان سما گذرانده باشند پس از تایید معاونت سازمان سما دانشگاه و در صورت کسب حداقل 90%  نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته‌شده در واحد مقصد و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی از بدو قبولی امکان‌پذیر است.

مدارک لازم:

  1. کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه
  2. کارنامه چهار سال آخر تحصیلی در دبیرستان که به تایید محل تحصیل رسیده باشد.

ماده 12: انتقال و مهمانی بر اساس جدول هم‌ترازي

1-12 انتقال دانشجویان به هر یک از واحدهاي گروه هم‌تراز و پایین‌تر به شرط موافقت واحدهاي مبدا و مقصد و پرداخت هزینه انتقال امکان‌پذیر است. بدیهی است موافقت واحدهاي مبدا و مقصد از طریق سامانه و بدون نیاز به مراجعه دانشجو انجام می‌شود.

2-12 مهمانی دانشجویان به هر یک از واحدهاي جدول هم‌ترازي در صورت داشتن شرایط عمومی، کسب امتیاز و اولویت نسبت به سایر دانشجویان متقاضی مهمانی در واحد مقصد با توجه به ظرفیت در رشته/مقطع شهر و امتیاز (بر مبناي نسبت جدول هم‌ترازي واحد مقصد و مبدا، میانگین کل، سابقه مهمانی و ضریب اولویت دانشجویان خواهر) امکان‌پذیراست.

تبصره: با توجه به تعیین امتیاز، امکان انتخاب 5 گزینه براي واحد مقصد وجود خواهد داشت تا در صورت عدم کسب امتیاز در اولویت‌هاي اول، اولویت‌هاي بعدي دانشجو توسط سامانه بررسی شود .

ماده 13: هزینه مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد

هزینه انتقال یا مهمانی تمام دانشجویان متقاضی بر اساس ماده 12 آیین‌نامه به شرح زیر است:

1-13 هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی 6.000.000 ریال، کارشناسی مبلغ 9.000.000 ریال، کارشناسی ارشد 15.000.000 ریال و دکتري حرفه‌اي 40.000.000 ریال است که توسط واحد مبدا در زمان تسویه حساب اخذ می‌گردد.

2-13 هزینه مهمانی براي هر نیم‌سال در مقاطع کاردانی 2.500.000 ریال، کارشناسی مبلغ 4.000.000 ریال، کارشناسی ارشد 8.000.000 ریال و دکتري حرفه‌اي و تخصصی 15.000.000 ریال است که به همراه شهریه ثابت توسط واحد مقصد اخذ و به حساب واحد مبدا واریز می‌گردد.

ماده 14: انتقال یا مهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌هاي داخل به دانشگاه آزاد اسلامی

انتقال یا مهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌هاي داخل کشور به یکی از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط ذیل، پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه امکان‌پذیر است:

1-14 دانشگاه محل تحصیل دانشجو از دانشگاه‌هاي مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوري یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

2-14 برابر آیین نامه آموزشی منع تحصیلی نداشته باشد.

3-14 موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدا) و واحد دانشگاه مقصد اخذ شده باشد.

4-14 مشکل نظام وظیفه نداشته باشد.

5-14 رشته گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در واحد مقصد دایر باشد.

تذکر: طبق آئین‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمانی دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی به دولتی و بالعکس ممنوع است.

تبصره 1: پذیرش دروس گذرانده شده براي دانشجویان دانشگاه هاي دولتی و غیر دولتی مورد تایید

وزارتین در صورت داشتن تقاضاي انتقال با توجه به ضوابط آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام و از

پرداخت هزینه معادل سازي واحدها و نیز دروس گذرانده شده معاف خواهند بود .

تبصره 2: در صورت مهمانی به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو مطابق با سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهریه خود را پرداخت می‌نماید.

ماده 15: انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌هاي داخل کشور

در صورت درخواست دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی براي انتقال یا مهمانی به یکی دیگر از دانشگاه‌هاي کشور با توجه به موارد ذیل در کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی بررسی می‌گردد.

1-15 برابر آیین نامه آموزشی منع تحصیلی نداشته باشد.

2-15 موافقت واحد مبدا اخذ و ارائه گردد.

3-15 موافقت دانشگاه مقصد اخذ و ارائه گردد.

4-15 مشکل نظام وظیفه نداشته باشد.

5-15 رشته گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در دانشگاه مقصد دایر باشد.

تذکر: براي دانشجویان گروه پزشکی مهمانی و انتقال به سایر دانشگاه‌ها ممنوع است.

تبصره 1: در صورت موافقت با انتقال دانشجو هزینه انتقال مطابق فرمول زیر محاسبه و به حساب واحد مبدا واریز می‌گردد.

مقاطع کاردانی و کارشناسی و دکتري حرفه‌اي

هزینه انتقال= تعداد واحد باقی‌مانده × شهریه ثابت یک ترم

                            20

مقطع کارشناسی ارشد

هزینه انتقال = تعداد واحد باقی‌مانده ×  شهریه ثابت یک ترم

                               8

تبصره 2: در صورت موافقت با مهمانی، دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت در هر نیم‌سال به واحد مبدا است.

تبصره 3: انتقال دانشجویان مقطع دکتري تخصصی از دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌ها ممنوع است.

 برای اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد 98 می توانید با مشاوران مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید