انتخاب رشته و سهمیه دانشگاه علمی و کاربردی 98

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رشت

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته و سهمیه دانشگاه علمی و کاربردی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته و سهمیه علمی کاربردی در رشته های متعدد و در مقاطع مختلف انجام می شود و داوطلبان می توانند با توجه به شرایط و علاقمندی، انتخاب رشته و سهمیه دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهند و در رشته های تحصیلی و شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی در که در جدول شماره 2 و 5 در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آمده، در یکی از گروه های آموزشی اصلی (صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر) شرکت نماید و 30 رشته در یک گروه آموزشی را انتخاب نماید. هر داوطلب می تواند 30 رشته را از یک گروه آموزشی انتخاب کند.برای ثبت نام و لیست رشته های علمی کاربردی بدون کنکور 98 کلیک کنید.

انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 98

گزینش دانشجو به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز در مهلت زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 98 انجام می پذیرد. انتخاب رشته و سهمیه دانشگاه علمی و کاربردی 98 در مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای از چهار گروه تشکیل شده است. همانطور که می دانید ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور تنها برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته صورت می گیرد. با توجه به شرایط خاصی که در این دانشگاه حاکم است هر ساله شاهد ثبت نام افراد زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها هستیم. برای ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی  98 و اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی 98 و لیست رشته های علمی کاربردی کلیک کنید.

  1. گروه کشاورزی
  2. گروه فرهنگ و هنر
  3. گروه صنعت (رشته های فنی و مهندسی)
  4. گروه مدیریت و خدمات اجتماعی (رشته های علوم انسانی و مدیریت)

می توانید برای مشاهده لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی روی همین کلیک کنید. به جز رشته حقوق که رقابت در آن بسیار بالاست برای بقیه رشته ها می توان گفت که قبولی قطعی میباشد به ویژه برای داوطلبان دارای معدل بالای ۱۴ هستند. داوطلبانی که شاغل بوده و تمایل به استفاده از سهمیه شاغلین را دارند توجه نمایند که در انتخاب رشته، حتما رشته های مرتبط با شغل خود را انتخاب کنند. توجه نمایید که کد اشتغال خود را از جدول شماره 5 دفترچه ثبت نام که از کد 101 الی 211 می باشد انتخاب کرده و در صورت وجود رشته مرتبط در سایر مراکز آموزشی با کد اشتغال 199 می توانند از آن مرکز آموزشی نیز انتخاب کنند. کد اشتغال 199 مربوط به افراد شاغل می باشد مطابق دفترچه فرد شاغل به داوطلبی گویند که در مراکز دولتی و خصوصی یا شرکت های خصوصی مرتبط با رشته انتخابی خود حداقل به مدت یک سال سابقه کار داشته باشد.
اگر در ارگان خاصی شاغل نیستید و اگر شغل آزاد دارید می توانید با کد 199 خود را البته در رشته ای که در آن زمینه کار می کنید شاغل معرفی نمایید و از مزایای شاغل بودن که قبولی راحت تر برنامه کلاسی منعطف تر است استفاده کنید.

توجه!

سهمیه برخی از شاغلین دانشگاه علمی کاربردی حذف شد برای مشاهده ادامه مطلب لینک آبی را انتخاب کنید.

کد مرتبط با دیپلم و کد مرتبط با مدرک کاردانی علمی کاربردی

اگر دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را مطالعه کرده باشید حتما کد مرتبط با دیپلم و کد مرتبط با مدرک کاردانی علمی کاربردی را دیده اید که شاید مفهوم و کاربرد آن ها را نمیدانید. کد اسامی تعدادی از رشته های مورد پذیرش دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد و داوطلبانی که کد دیپلم مرتبط با رشته های ذکر شده را دارند برای جذب در آن رشته ها در اولویت می باشند، برای رشته های دیگر نیز می توانند اقدام کنند اما اگر اولویت مرتبط با کد دیپلم خود را انتخاب نمایند، شانس قبولی بالاتری خواهند داشت لازم به ذکر است که پذیرش داوطلبان بر اساس معدل مقطع قبلی می باشد.

 

سهمیه های دانشگاه علمی کاربردی 98

سهمیه های دانشگاه علمی کاربردی شامل سهمیه عادی و یا سهمیه اشتغال است. استفاده از سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی دارای مزایا و معایبی است، از مزایای استفاده از سهمیه اشتغال می توان به بیشتر بودن ظرفیت پذیرش در این سهمیه اشاره کرد مطابق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی، ظرفیت پذیرش برای سهمیه اشتغال معمولا 1.5 برابر ظرفیت عادی است و چنانچه داوطلبی این کد رشته ها را انتخاب نماید 1.5 برابر افراد عادی احتمال پذیرش دارد. توجه نمایید که شرایط فرد شاغل، مطابق با جدول شماره 5 دفترچه ثبت نام باشد.

استفاده از سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی معایبی نیز دارد، اگر برای دانشگاهی از کد اشتغال مربوط به آن استفاده نمایید فقط مجاز به انتخاب رشته های همان دانشگاه خواهید بود پس دفترچه ثبت نام را به دقت مطالعه نمایید جدول مربوط به سهمیه مشاغل، برای هر مرکز آموزش علمی کاربردی تعریف شاغل را مشخص نموده است. برای استفاده از سهمیه شاغل کاربرگ 101 دفترچه ثبت نام را پرینت گرفته و به محل کار و دانشگاه مربوطه تحویل دهید.

دوره های ترمی دانشگاه علمی کاربردی 98

نمره قبولی در دوره های ترمی دانشگاه علمی کابردی 10 است و امتحان جامع ندارد ولی در دوره های پودمانی دانشجویان پس از اتمام کلیه پودمانها باید در امتحان جامع شرکت نمایند و پس از قبولی به آنها مدرک ارائه می شود. امتحان جامع شامل چند درس تخصصی هر رشته است. چیزی به نام دوره پودمانی دیگر وجود ندارد و دوره های ترمی اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می کنند. دوره های ترمی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای معافیت تحصیلی می باشند.و داوطلبان از دو سهمیه آزاد و سهمیه شاغل استفاده می نمایند. حضور در کلاس برای دانشجو در کلاس ها لازم نیست و درواقع دروس غیر حضوری می باشند. این دوره ها برای افرادی که به هیچ وجه نمی توانند در هیچ کلاسی شرکت نمایند بسیار عالیست.

برای دانلود دفترچه ثبت نام علمی کاربردی 98 کلیک کنید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه علمی کاربردی 98 کلیک کنید.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته و سهمیه دانشگاه علمی و کاربردی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید