انتخاب رشته دکتری 98

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دکتری 98

انتخاب رشته دکتری 98، با اینکه آزمون دکتری نیمه متمرکز می باشد به این معنی که ملاک قبولی تنها آزمون نیست و مصاحبه حضوری داوطلبان نقش تایین کننده ای در قبولی آنها دارد. انتخاب رشته دکتری دارای شرایطی می باشد که داوطلبان در انتخاب رشته هایی که برای مقاطع قبلی تحصیلی خود انجام داده اند این شرایط را تجربه نکردند. به همین دلیل انتخاب رشته دکتری 98 از اهمیت و حساسیت بالایی برای داوطلبان برخوردار است و لازم است داوطلبان دکتری در انتخاب رشته دکتری 98 خود دقت نظر لازم را داشته باشند. در این مقاله ما در مورد جزییات و نکات انتخاب رشته دکتری یعنی زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 98 و نیز نحوه آن برای داوطلبان دوره دکتری 98 دانشگاه‌های سراسری توضیح می‌دهیم.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 98

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 98 بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری 98 می باشد. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور: داوطلبان از ۳۱ فروردین ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

زمان انتخاب رشته دکتری معمولا در اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت ماه هر سال است. پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری 98 و نیز دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 98  برای دانشگاه‌های سراسری در نیمه دوم فروردین ماه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان دکتری می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری 98 می‌شوند می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده بوسیله سازمان سنجش و آموزش کشور برای انجام انتخاب رشته دکتری 98 خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را در این سایت به ثبت برسانند. اگر در انتخاب رشته دکتری 98 خود دچار مشکل شده اید می توانید با مشاوران مرکز صدای مشاوران تماس بگرید تا در انتخاب رشته آزمون دکتری 98 شما را یاری کنند.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 98

لازم است داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری 98 برای انتخاب رشته دکتری خود در دوره‌هایی که در آن‌ها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند. داوطلبان آزمون دکتری 98 پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 می‌توانند بر اساس ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف که در دفترچه اعلام شده است، دست به انتخاب رشته بزنند. داوطلبان باید توجه کنند که آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی ادغام شده است و برای داوطلبان آزمون یک کارنامه اولیه صادر می‌شود ولیکن داوطلبان آزمون دکتری 98 باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند که از مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا شده اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 98 باید دو انتخاب رشته انجام دهند؛ یک انتخاب رشته دکتری بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 98 برای دانشگاه سراسری و یک انتخاب رشته دیگر برای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد اسلامی 98.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 98 دانشگاه های سراسری باید در انتخاب رشته خود دوره‌هایی که در آن مجاز شده‌اند را مد نظر قرار دهند. در کارنامه داوطلب دوره‌های روزانه، بورس اعزام به خارج از کشور، مجازی، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و … آورده شده است که داوطلبان آزمون دکتری 98 در صورت مجاز شدن در هر کدام از این دوره‌ها می‌توانند کد رشته محل‌های آن دوره را وارد به انتخاب رشته خود کنند. داوطلبان دوره دکتری 98 می‌توانند مطابق با دفترچه انتخاب رشته دکتری، 50 کد رشته را انتخاب کنند. داوطلبان آزمون دکتری 98 باید توجه داشته باشند که پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری خود در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، کد 15 رقمی را دریافت کنند چرا که علاوه بر اطمینان از نهایی شدن انتخاب رشته دکتری‌شان، برای دریافت نتیجه انتخاب رشته دکتری98 خود که متعاقبا اعلام خواهد شد، به آن نیاز دارند. در صورتی که برای انتخاب رشته خود با مشکلی مواجه شدید برای حل مشکل خود می‌توانید با مشاوران صدای مشاوران تماس بگیرید. هم‌چنین مشاوران صدای مشاوران می‌توانند برای انتخاب رشته دکتری 98 شما را راهنمایی کنند.

انتخاب رشته دکتری 97

حد نصاب تراز قبولی انتخاب رشته دکتری 98

همانطور که می‌دانید کنکور دکتری 98 نیمه متمرکز است و پذیرش دانشجویان وابسته به دو مرحله آزمون و مصاحبه است. پس رتبه اولیه کنکور تنها ملاک پذیرش نیست، مساله‌ای مهم که باید مد نظر قرار داد، تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری است. داوطلبان باید توجه کنند که پذیرش در دوره دکتری 98 علاوه بر آزمون که 50 درصد از امتیاز پذیرش آنان را شامل می‌شود، به مصاحبه آنان نیز بستگی دارد و 50 درصد دیگر امتیاز پذیرش آنان به مصاحبه اختصاص دارد. داوطلبان دکتری 98 باید توجه کنند که تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه‌های سراسری و تراز دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مطلبی دیگر در همین سایت آورده شده است.

اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 98

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 98 در نیمه اول اردیبهشت‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به داوطلبان آزمون دکتری اعلام می‌گردد. در این مرحله تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری 98 یعنی چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها برای شرکت در مصاحبه تخصصی دانشگاه‌ها که مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی است، معرفی می‌شوند. داوطلبان آزمون دکتری 98 باید برای انجام مصاحبه تخصصی دانشگاه‌هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده‌اند، در زمان اعلام شده بوسیله‌ی دانشگاه، به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند. داوطلبان برای انجام مصاحبه‌های تخصصی دکتری دانشگاه‌ها که سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی آنان را مورد بررسی می‌دهد، بایستی در زمانی که سازمان سنجش و یا دانشگاه مد نظرشان به آنان اعلام می‌کند، به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند و مدارک خود را به صورت حضوری به دانشگاه تحویل داده و در مصاحبه تخصصی آن دانشگاه شرکت کنند.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید