پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه و پژوهشگاه ها

نحوه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه و پژوهشگاه ها

جهت مشاوره در زمینه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه و پژوهشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بررسی نحوه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها از طریق این اطلاعیه منتشر می گردد. نحوه پذیرش دانشجوی مشترک مقطع ارشد دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در سال تخحصیلی 97-98 مطابق نشست فوق العاده روسای دانشگاه های سطح یک کشور با هدف بررسی پیش نویس آیین نامه دانشجویان مشترک پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در دوره های تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.

داوطلبان می توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا رفع هرگونه سوال و ابهام در زمینه نحوه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه ها و پژوهشکده ها از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

شرایط پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه و پژوهشگاه ها

همانطور که گفتیم بررسی نحوه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها از طریق این اطلاعیه منتشر می گردد. نحوه پذیرش دانشجوی مشترک مقطع ارشد دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در سال تخحصیلی 97-98 مطابق نشست فوق العاده روسای دانشگاه های سطح یک کشور با هدف بررسی پیش نویس آیین نامه دانشجویان مشترک پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در دوره های تحصیلات تکمیلی با حضور مسئولان وزارت علوم دانشگاه تهران برگزار گردید. اصلاحیه مواد استخدامی بازنشستگی اعضای هیات علمی بود نیز در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت. موضوع دیگر ، اصلاح مواد آئین‌نامه استخدامی است که می‌تواند ظرفیت های جدیدی برای فارغ‌التحصیلان فراهم نماید و کلیات این بخشنامه ایجاد یک ظرفیت بیشتر برای آموزش عالی خواهد بود. در دهه گذشته برخی از پژوهشگاه‌ها شکل دانشگاه پیدا کرده‌اند ،از ظرفیت پژوهشگاه‌ها برای تربیت دانشجوی ارشد و دکتری استفاده کنیم، اما این مراکز نباید درگیر مسائل آموزشی، اداری و یا خدماتی دانشجو شوند زیرا ضرورت ایجاب نمی‌کند بخواهند کار دانشگاه‌ها را انجام دهند. در دولت یازدهم نیز مطرح بود که در این باره باید فکر و راهکاری صورت گیرد و بر این اساس معاونت آموزشی وزارت علوم با همکاری پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها پیش نویس آئین نامه‌ای را تهیه کرد که قبل از نهایی شدن در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پژوهش‌های مورد نیاز استفاده می شود و باید در عین حال مدرک دانشجویان توسط دانشگاه‌ها صادر گردد. پژوهشگاه‌ها به دلیل تامین منابع انسانی، انجام تحقیقات و پژوهش نیاز دارند که دانشجو بگیرند و این دانشجویان برای آن ها به نوعی پتانسیل نیروی انسانی برای به‌ثمر رساندن تحقیقات می باشند. اما پژوهشگاه‌ها نباید درگیر کارهای مربوط به پذیرش دانشجو شوند و اگر این فرایند ادامه پیدا کند عملاً پژوهشگاه‌ها ممکن است که در بلندمدت به دانشگاه تبدیل شوند. طی فرایندی و با بررسی و ایجاد کارگروه‌هایی نهایتا پیش‌نویسی که در این نشست مطرح می‌شود، تهیه و تدوین گردید. بین پژوهشگاه ها و دانشگاه ها باید یک همکاری مشترک وجود داشته باشد به‌ گونه‌ای که هم نیاز مراکز پژوهشی تامین شود و هم دانشگاه‌ها متوجه شوند که از لحاظ امتیازات چیزی را از دست نخواهند داد.

جهت مشاوره در زمینه پذیرش دانشجوی مشترک ارشد دانشگاه و پژوهشگاه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید