نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98-99

ويرايش سهميه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98-99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تمام جزئیات نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98-99 که از سوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام شد در این صفحه منتشر شد. نحوه اعمال سهمیه ایثارگران درکنکور ارشد و تراز لازم به اطلاع داوطلبان می رسد.

با توجه به سخنان وزیر علوم درباره اصلاحات قانونی ، در مورد سهمیه ایثارگران در آزمون ارشد باید بگوییم، در برنامه ششم توسعه در حوزه حقوق ایثارگران و سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد که مطابق با ماده مذکور آورده شده است، سمهیه ایثارگران بالای 25 درصد از هر کد رشته و سهمیه جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بالای 6 ماه حضور داوطلبانه در جنگ، 5 درصد سهمیه دارند که جزئیات آن را در این صفحه می خوانید.

اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98

شرایط و نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98 ، به این صورت است که ایثارگران لازم است 80 درصد از آخرین نرمه تراز در کنکور، را کسب نمایند ، تا بتوانند از ظرفیتی که به دارندگان سهمیه 25 درصدی اختصاص داده می شود، استفاده کنند.

در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران برای مشمولین ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن، تکمیل نشود و سهمیه 5 درصدی 5%، اختصاصی جانبازان زیر 25% و همسران و فرزندان جانبازان زیر  25% ، فرزندان و همسران رزمندگان که دارای حداقل 6 ماه ، حضور داوطلبانه در جبهه می باشند ، برای واجدین شرایط کافی نباشد، دولت مکلف می باشد ، ظرفیت خالی باقی مانده را به 25% ایثارگران و مازاد بر 5% مذکور را به جانبازان زیر 25% و همسران و فرزندان جانبازان زیر 25% ، فرزندان و همسران رزمندگان دارای سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل، اختصاص دهد. برای اطلاع از تاثیر سهمیه ها روی لینک زیر کلیک کنید:

سهمیه ایثارگران و جانبازان تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصدی کنکور 98

سهمیه ایثارگران برای رشته های پزشکی

مجلس درمورد سهمیه ایثارگران برای رشته های پزشکی ، پیشنهادی مبنی بر برخی اصلاحات در برنامه ششم اعلام کرد و این پیشنهاد به اداره کل قوانین فرستاده شده ، بر این اساس متقاضیان رشته‌های پزشکی باید 85 درصد تراز آخرین نفر را کسب نمایند زیرا پزشکی با جان انسان ها سروکار دارد. کسب حداقل 80% حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان ، درمورد آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته محل مورد نظر ، برای رشته محل ها و مقاطع تحصیلی ضروری می باشد.

رتبه لازم در سهمیه ایثارگران برای پزشکی

لازم به ذکر است که کسب 85 درصد حد نصاب برای آزمون ارشد و دکترا الزامی است. این 80درصد در خصوص برخی رشته های زیر گروه تجربی نظیر پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و برخی رشته های زیرگروه ریاضی ، شامل فنی و مهندسی و تمامی مقاطع تحصیلی 85% حد نصاب شرایط علمی می باشد.

سهمیه ایثارگران  سهمیه ایثارگران برای کارشناسی ارشد پزشکی

سهمیه ایثارگران رتبه لازم در سهمیه ایثارگران برای پزشکی

مقداری از ضریب ها در کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرد ، مجلس طبق ماده 90 قانون ششم توسعه ضریبی گذاشته شده بود که در یک سال اجرایی شد و بازخوردهای آن نشان داد این سهمیه نیاز به اصلاح دارد به همین دلیل پیشنهاد اصلاح سهمیه ایثارگران به مجلس ارائه شد.

مشمولان استفاده از سهمیه های ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد می توانند برای مشاوره در زمینه شرایط استفاده مجدد از سهیمه ایثارگران در کنکور، نحوه محاسبه سهمیه و نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 98-99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید