سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ + پاسخنامه تشریحی

سوالات سنجش هوش آزمون تیزهوشان 99

جهت مشاوره در زمینه سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ + پاسخنامه تشریحی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در پایه های ششم و نهم در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. معمولا چند روز بعد از برگزاری آزمون ، سوالات تیزهوشان به همراه پاسخ کلیدی از طریق سایت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان در دسترس عموم قرار می گیرد همچنین کلید اولیه سوالات نیزبعد از آزمون از طریق  پایگاه اینترنتی sampad.medu.ir قابل دسترسی می باشد.

در این مقاله به  آزمون تیزهوشان و سوالات آن خواهیم پرداخت. برای اطلاع از طرح شهاب و قانون جدید ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید.

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شامل دو دفترچه  به شرح زیر می باشد:

دفترچه شماره 1 شامل سوالات استعداد تحلیلی بوده ،تعداد سوالات 15 و مدت پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 15 دقیقه می باشد. همانطور که از اسم این سوالات پیدا می باشد قدرت تجزیه و تحلیل دانش آموزان را مورد سنجش قرار می دهد و منابع آن خارج کتب درسی می باشد. دفترچه شماره 2 شامل سوالات استعداد تحصیلی می باشد،تعداد سوالات75و مدت پاسخگویی به سوالات این دفترچه 85دقیقه می باشد. سوالات و دروس این دفترچه شامل 8 سوال قرآن و معارف اسلامی که منبع آن کتاب پیام های آسمانی یا کتاب معارف اسلامی،15 سوال زبان و ادبیات فارسی که منبع آن کتاب زبان و ادبیات فارسی،15سوال  مطالعات اجتماعی که منبع آن کتاب مطالعات اجتماعی و کتاب های تاریخ و جغرافیا ،17 سوال علوم تجربی که منبع آن کتاب علوم تجربی و در نهایت 20سوال ریاضی که منبع آن کتاب ریاضی می باشد.

برای دانلود سوالات و پاسخنامه کلیک نمایید.

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲-۱۴۰۳

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل سوالات سنجش هوش می باشد، منبعی برای سوالات آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم اعلام نگردیده است، داوطلبان تحصیل در مقطع هفتم تیزهوشان می توانند جهت کسب اطلاع راجع به نحوه برگزاری این آزمون ، از طریق شماره های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرند.

برای دانلود سوالات و پاسخنامه کلیک نمایید.

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

سوالات آزمون تیزهوشان در هر دو پایه ششم و نهم به صورت تستی (چهارگزینه ای) می باشد ، به ازاء هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت  و همچنین به ازاء هر پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی برای داوطلبان منظور می گردد .لذا لازم است داوطلبان در صورت عدم اطمینان نسبت به پاسخ خود به سوال مورد نظر پاسخ ندهند و یا  دو مورد را از بین گزینه ها انتخاب نکنند.

 شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان مختص پایه نهم  به دهم می باشد و شرط آن این است که دانش آموز پایه هفتم و هشتم خود را در مدرسه تیزهوشان بوده باشد و معدل دانش آموز در هر دو سال بالای 17 باشد. در مورد دانش آموزان پایه ششم به هفتم این شرط وجود ندارد  و شرط ورود به  مدرسه تیزهوشان در این پایه تنها شرکت در آزمون و قبولی در آن می باشد.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان معمولا بعد از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی می باشد و نحوه آن به صورت اینترنتی و از طریق سایت Azmoon.medu.ir می باشد.

جهت مشاوره در زمینه سوالات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ + پاسخنامه تشریحی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید