سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 98

سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 97

جهت مشاوره در زمینه سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور از دهه های گذشته و به دلایل امتیاز ویژه ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته شد که امکان انتقال در دانشگاه شهر محل سکونت خانواده خود را داشته باشند. در این مقاله به بررسی تاثیر سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور، تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی 98 و شرایط و نحوه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی می پردازیم.

سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 98

همانطور که در بالا ذکر شد، سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور از دهه های گذشته و به دلایل امتیاز ویژه ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته شد که امکان انتقال در دانشگاه شهر محل سکونت خانواده خود را داشته باشند. این امتیاز برای جبران برخی از کمبودهای مالی در آن زمان بود و از اهمیت بسیاری برخوردار بود و اهداف طرح را تامین می نمود. این سهمیه تاثیر بسیاری در تغییر رتبه نهایی داوطلبان کنکور که از فرزندان هیات علمی می باشند، دارد. برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور می توانید با تلفن کارشناسان که در همین مقاله ملاحظه می نمایید تماس حاصل فرمایید.

برای مشاهده آخرین دستورالعمل اجرایی سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور کلیک کنید.

مدتهاست عده ای مخالفت خود را با سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور اعلام نموده اند ولی نکته مهمی و قابل توجه این است که فرزندان هیات علمی دانشگاه ها، جای دیگران را نمی گیرند و صرفا بعد از اعلام نتایج می توانند تغییر محل دهند. بنابراین اعتراض به این موضوع بی معنی می باشد. البته فرزندان هیات علمی توجه داشته باشند که در صورتی که به فرض رتبه 6000را در کنکور کسب نموده اند و در نهایت مورد پذیرش دانشگاهی قرار گیرند که تنها رتبه های برتر را مورد پذیرش قرار می دهد، شرایط تحصیل گرچه برابر می باشد ولی قطعا توانایی تحصیل افرادی که با رتبه های برتر در کنار شما تحصیل می نمایند بسیار بالا می باشد و رقابت با آنها مستلزم تلاش بسیار می باشد و زمانی که برای تحصیل و مطالعه صرف خواهید نمود، قطعا بسیار بیشتر خواهد بود. در واقع ممکن است ورود به دانشگاه برای دارندگان سهمیه فرزندارن هیات علمی ساده تر باشد ولی احتمالا فارغ التحصیلی دشوار خواهد بود. پس نیاز به برنامه ریزی دقیق تحصیلی خواهند داشت در غیر این صورت با چند مشروطی متوالی از تحصیل در دانشگاه برتر، محروم خواهند شد. پیشنهاد ما به این گروه از داوطلبان کنکور و دانشجویان این است که برای دریافت مشاوره تحصیلی و کسب راهنمایی جهت تحصیل در دانشگاه های برتر، حتما با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی کنکور 98

تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی کنکور 98، به اینصورت می باشد که پذیرفته شدگان دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان اعم از ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت برای استفاده از مفاد تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی باید به موارد زیر توجه کنند:

  • متقاضیان جهت انتقال، ملزم می باشند، 90 درصد و برای تغییر رشته 92/5 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب نمایند. این دسته از پذیرفته شدگان امکان استفاده از انتقال مشروط را ندارند.
  • انتقال از يك مركز پيام نور به مركز پيام نور ديگر ، از يك موسسه غير انتفاعي به موسسه غير انتفاعي ديگر و انتقال از يك دوره نيمه حضوري به دوره نيمه حضوري ديگر بلامانع است.
  • منظور از عضو هيات علمي در اين بخشنامه كليه اعضاي هيات علمي رسمي قطعي يا رسمي آزمايشي اعم از شاغل،‌ بازنشسته و يا متوفي دانشگاه است كه گزينش علمي و عمومي آنها توسط وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت انجام گردیده باشد.
  • دستور العمل اجرايي بخشنامه ايجاد تسهيلات براي فرزندان اعضاي هيات علمي،‌ حد نصاب نمره علمي لازم براي انتقال 90 درصد نمره كل آخرين نفر پذيرفته شده در سهميه مربوط براي رشته محل مورد تقاضا می باشد.
  • كليه اعضاي هيات علمي حق التدريس، پيماني و كساني كه كليه مراحل گزينش استاد را طبق ضوابط تا زمان قبولي فرزند خود، نگذرانده‌اند، نمي‌توانند از تسهيلات اين آيين نامه استفاده نمایند.
  • در خصوص انتقال فرزندان اعضاي هيات علمي از شهرستان به تهران سازمان سنجش پس از اخذ فرم‌هاي مربوطه بر اساس نمره كل اكتسابي در آزمون، نسبت به جايابي و معرفي فرزندان اعضاي هيات علمي در تهران اقدام مي‌كند.
  • مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی، آمده است : هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم گیری در خصوص نقل انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها، و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می شوند به وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد تفویض می گردد.
  • بر اساس اين دستور العمل، پذيرفته‌شدگان آزمون سراسري مي‌توانند از دانشگاه مبدا به يكي از دانشگاه‌هاي محل خدمت يكي از والدين خود و يا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزديكترين شهر محل خدمت والدين خود، با تعيين سازمان در همان مقطع و گروه آزمايشي و دارا بودن حد نصاب انتقال يابند.
  • در رابطه انتقال از شهرستان به شهرستان دانشگاه مقصد، پس از اخذ فرم‌هاي مربوطه نسبت به ثبت نام مشروط اقدام و سپس فرمها را به سازمان سنجش ارسال مي‌كند.
  • فرزند عضو هيات علمي براي معرفي به محل خدمت والدين خود اولويت دارد و اين معرفي به صورت ظرفيت اضافي است. همچنين استفاده از مفاد اين دستور العمل تنها براي يكبار در دوره تحصيل دانشجو مجاز بوده و بايد حداكثر تا پايان سال اول ورود به دانشگاه عملي شود.
  • در صورتي كه فرزند هيات علمي حد نصاب لازم براي انتقال را نداشته باشد، دانشگاه مقصد كه بايد در شهر محل خدمت والدين باشد مي‌تواند وي را به عنوان ميهمان بپذيرد كه تبديل ميهمان به انتقال دائم مشروط به احراز وضعيت علمي مناسب طي حداقل دو ترم اول تحصيلي به تشخيص دانشگاه مقصد است.
  • اگر دانشگاه مقصد، محل خدمت والدين باشد نيازي به مراجعه عضو هيات علمي به سازمان وجود ندارد و دانشگاه میتواند نسبت به ثبت نام مشروط فرزند عضو هيات علمي اقدام كند.
  • انتقال از گرايش به گرايشي ديگر در همان رشته، در صورت عدم وجود گرايش در شهر محل خدمت والدين با نظر سازمان امکان پذیر می باشد.

جهت مشاوره در زمینه سهمیه فرزندان هیات علمی در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید