شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت جهت داوطلبان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در رشته های گروه علوم پزشکی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. وزارت بهداشت همه ساله اقدام به برگزاری آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت  می نماید . این آزمون نیز همانند سایر آزمون ها تابع شرایط و قوانینی است که بهتر است به آنها توجه شود در این مقاله تصمیم داریم به شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت بپردازیم. داوطلبانی که از ثبت نام آزمون دکتری جامانده اند می توانند برای اطلاع از زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ، تاریخ برگزاری آزمون دکتری 98 و لیست رشته های مجاز شرکت در آزمون دکترای تخصصی را در همین سایت مطالعه نمایند.

برای اطلاع از سهمیه و شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98 می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613  از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

برای اطلاع از زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت کلیک کنید.

شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98شامل دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی به شرح زیر می باشد که بهتر است داوطلبان ابتدا به مطالعه دقیق این شرایط بپردازند سپس به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98 شامل موراد زیر می باشد که نه تنها در این آزمون که درتمام آزمون ها می بایست رعایت شود.
1 -برخورداری از سلامت و توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي و عدم اعتیاد به مواد مخدر
2 -واجد كلیه شرايط عمومي متداول در آزمونهای مختلف كشور
3 -اعتقاد به دين مبین اسلام يا يکي از اديان مندرج در قانون اساسي
4- پذيرفتن قانون اساسي و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامي ايران
5- عدم وابستگي تشکیلاتي به احزاب و گروههای محارب و ملحد و هواداری از آنها
6- نداشتن سوء پیشینه كیفری
7- عدم اشتهار به فساد اخلاقي

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

از جمله شرایط اختصاصی از شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98 می توان به اطلاع از منابع و ضرایب آزمون دکتری 98 و شرایط و ضوابط زیر اشاره داشت که از حداکثر اهمیت برای شرکت درآزمون برخوردار می باشد:

1- دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی،دام پزشکی و علوم آزمایشگاهی)طبق جدول شماره3برای رشته های علوم پایه پزشکی،بهداشت و تخصصی  جدول شماره5برای رشته های دندانپزشکی،جدول شماره 10برای رشته های داروسازی دانشجویان ترم آخر می بایست گواهی مبنی بر اینکه تا تاریخ 31/6/98 فارغ  التحصیل می شوند را ارائه نمایند. داوطلبان و متقاضیان دقت کنند که اگر تا تاریخ مذکور فارغ التحصیل نشوند در صورت قبولی نتایج قبولی آنها لغو شده و ازشرکت در آزمون سال اینده نیز محروم می گردند.

2-لازم است داوطلبان ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت توجه کنند که مدرک تحصیلی  آنها دقیقا منطبق بر عنوان مدارک ذکر شده در جدول های(3،5و10)باشد. در غیر اینصورت  در هر مرحله از فرآیند آزمون که باشند از ادامه فرآیند محروم میشوند. ذکر یک نکته در اینجا مهم است که دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد حق شرکت در این آزمون را ندارند.

برای دریافت جدول مدارک تحصیلی مورد پذیرش در کنکور دکتری وزارت بهداشت 98 کلیک کنید

3-داوطلبان شرکت در دوره دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللیWeb of ScienceیاPubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی می باشد.

4-عدم  اشتغال  به  تحصیل  در  دوره های  دكترای  تخصصي Ph.D  يا دستیاری تخصصي در كلیه ی مؤسسات آموزشي وتحقیقاتي كشور

5- دارا بودن يکي از مدارك زبان انگلیسي به شرح لیست زير: (مدارك خارج از اين لیست مورد پذيرش نیست)

توضیحات حداقل نمره نوع مدرک زبان

اخذ شده در خارج از كشور يا سازمان سنجش آموزش كشور

اخذ شده در خارج از كشور يا سازمان سنجش آموزش كشور

اخذ شده در خارج از كشور يا سازمان سنجش آموزش كشور

 

 

50

50

480

60

5

480

70

MHLE

MSRT

TOEFL))pBT

TOEFL (iBT)

IELTS (academic)

TOLIMO

MELAB

 لازم به ذكر است داوطلباني كه در امتحان زبان MSRT و MHLE نمره ی 45 الي 47 را كسب كرده باشند، در آزمون اين دوره ميتوانند ثبت نام نمايند؛ مشروط بر اين كه تا زمان امتحان جامع موفق به كسب نمره حد نصاب ( 51 )شوند. در غیراين صورت قبولي آنها كان لم يکن تلقي شده و از ادامهی تحصیل آنها جلوگیری ميشود.در خصوص تسری پذيرش نمرات 45 الي 47 آزمون زبان MSRT به صورت مشروط به ساير آزمونهای زبان انگلیسي موردپذيرش جهت شركت در آزمون دكتری تخصصي ( Ph.D ) رشته های علوم پزشکي، بر اساس مصوبه ی چهل و ششمین جلسه ی شورای معین شورای عالي برنامه ريزی علوم پزشکي مورخ13/4/89داوطلباني كه در آزمونهای مذكور موفق به كسب حدنصاب لازم نشده اند، در صورتي كه حداقل 70 درصد نمرات حدنصاب را كسب كرده باشند، مي توانند در آزمون دوره ی دكتری تخصصي( Ph.D ) شركت كنند؛ مشروط بر اين كه تا زمان آزمون جامع دوره ی دكتری تخصصي ( Ph.D )موفق به كسب نمره ی حدنصاب شوند. در غیر اين صورت قبولي آنها كان لم يکن تلقي شده و از ادامه ی تحصیل آنها جلوگیری ميشود. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که داوطلبان دوره دکتری پژوهشی حتما می بایست مدارک ذکر شده در جدول رابا حداقل نمده ذکر شده، داشته باشند و شرایط مشروطی که در بالا ذکر شده است در مورد این داوطلبان نمی باشد. نکته مهم دیگر اینکه زمان اخذ شده مدرک زبان دارای اهمیت می باشد و لازم است که داوطلبان در این مورد به دفترچه مراجعه نموده و به تاریخ های اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی دقت کنند.

6- در مورد خدمت  وظیفه عمومی(داوطلبان مرد)لازم است داوطلبان مرد كه در آزمون دكتری پژوهشي و دكتری تخصصي ) Ph.D ( رشته های علوم پايه ی پزشکي، بهداشت و تخصصي،داروسازی و دندانپزشکي سال 1398 شركت ميكنند، هنگام پذيرش در دانشگاه (قبولي قطعي و ثبت نام)، يکي ازشرايط مندرج دردفترچه  را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه ی عمومي دارا باشند، در غیر اين صورت مجاز به ادامه ی تحصیل نخواهند بود.

7- در مورد داوطلبان اتباع خارجی متقاضی ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت98 لازم است که علاوه بر شرایط  عمومی و اختصاصی ثبت نام  دارای شرایط17 گانه مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت98 باشند .

8- دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان جهت ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت98 و استفاده از شرایط مربوط به ادامه تحصیل استعدادهای درخشان به سایت http://edc.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و ضمن مطالعه آیین نامه های مربوط به تحصیلات استعدادهای درخشان در صورت واجد شرایط بودن بايد جهت دريافت معرفي نامه (فرم شماره 1)به معاونت آموزشي دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمايند و هنگام ثبت نام آن را همراه ساير مدارك ارسال كنند.

9- داوطلبان ميتوانند قبل از شروع و يا پايان طرح نیروی انسانی در آزمون شركت كنند و در صورتي كه در حین انجام طرح نیروی انساني در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ايشان برای ادامهی تحصیل فراهم مي شود.

10-پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی در سال پیش که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند حق شرکت در ازمون را ندارند .

11- داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در يک رشته هستند.

شرایط سهمیه های مختلف در ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

الف)سهمیه ی آزاد در کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت98: 75 درصد ظرفیت متعلق به سهمیه آزاد مي باشد، كه همه داوطلبان در صورت داشتن حد نصاب ميتوانند از آن استفاده كنند. از سال تحصیلي94-93و به بعد كسب حدنصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبي هر رشته و كسب حداقل 10 % از نمره ی كل آزمون جهت ورود به مرحلهی مصاحبه آزمون دكتری تخصصي و دكتری پژوهشي (Ph.D ) رشته های علوم پزشکي با رعايت ساير شرايط و مقررات الزامي است.

ب) سهمیه ی رزمندگان در کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98: حداكثر 25 % از ظرفیت كل پذيرش در هر رشته تحت عنوان سهمیه ی رزمندگان و ايثارگران بر اساس شرایط داوطلب  در بندهای1-1و2-1 مندرج در دفترچه به رزمندگان،ایثارگران،همسر و فرزند شاهد،آزاده ،همسر و فرزند آزاده ،جانبازان،فرزند و همسر جانباز 25%و بالاتر، فرزند و همسر مفقودالاثر اختصاص دارد. يکي از شرايط سنجش در اين سهمیه،كسب حداقل حدنصاب نمرهی آخرين فرد پذيرفته شده ی گزينش آزاد در آن رشته است. بديهي است در صورتي كه داوطلب حد نصاب مربوطه را كسب ننمايد يا پس از تکمیل ظرفیت پذيرش، حد نصاب لازم را كسب نمايد، واجد اولويت پذيرش نخواهد بود. داوطلبان لازم است در مهلت مقررضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت98 نسبت به مشخص نموده وضعیت سهمیه خود اقدام نمایند  بدیهی است که پس از اتمام مهلت ثبت نام، هیچ گونه تغییر در سهمیه صورت نميپذيرد.

ج) ده درصد ( 10 %) مازاد بر ظرفیت هر رشته و بصورت سهمیه ی شهريه پرداز، برای اعضای هیأت علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشکي (حداقل يک نفر) منوط به كسب حداقل هشتاد درصد ( 80 %) نمره ی آخرين فرد پذيرفته شده اختصاص مي يابد. اين افراد اگر در دانشگاههای دولتي و يا پرديس های شهريه پرداز پذيرفته شوند ملزم به پرداخت شهريه براساس مقررات آن دانشگاه خواهند بود. توزيع واجدين شرايط در هر رشته، بین دانشگاههای پذيرنده و بر اساس نمره وانتخاب داوطلب خواهد بود. بطوريکه افراد پذيرفته شده در هر دانشگاه حداقل يک نفر و حداكثر 10 درصد ظرفیت رشته آن دانشگاه باشند.

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت98 و منابع و ضرایب آزمون دکتری 98 کلیک نمایید.

برای اطلاع از سهمیه و شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98 می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613  از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید