تکلیف پشت کنکوری های 98 | برنامه ریزی برای کنکور 98

تکلیف پشت کنکوری های 98 برنامه ریزی برای کنکور 98

جهت مشاوره در زمینه تکلیف پشت کنکوری های 98 | برنامه ریزی برای کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه از نکات مهم کنکور 98 و اینکه تکلیف پشت کنکوری های 98 چه می شود و چطور برنامه ریزی برای کنکور 98 انجام دهید، مطلع می شوید. تمام جزئیات و نکات مهم کنکور 98 در این مقاله منتشر شده است.

داوطلبان عزیز کنکور نظام قدیم و کنکور نظام جدید 98 می توانند برای دریافت برنامه اخصاصی قبولی در کنکور 98 ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

تکلیف پشت کنکوری های 98 چه می شود

کنکور 98 به صورت دو کنکور مجزا با دو دفترچه مجزا و با منابع و سوالات متفاوت در دو گروه نظام قدیم و نظام جدید برگزاری می شود، کنکور 98 دارای دو دفترچه ثبت نام کنکور نظام قدیم و نظام جدید و دو دفترچه انتخاب رشته است، میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید متفاوت است. داوطلبان امکان ترمیم معدل و رفع محرومیت از کنکور 98 را خواهند داشت جزیئات کامل را در ذیل مشاهده میکنید برای مطالعه کامل اخبار روی عنوان ها کلیک کنید:

کنکور 98 برگزاری کنکور 98 با دو کنکور مجزا نظام قدیم و جدید

برگزاری کنکور 98 با دو کنکور مجزا نظام قدیم و نظام جدید مطابق اعلام رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش  و تغییرات کنکور سراسری 98 و برگزاری دو کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید در سال 98 قطعی شد.

در سال 98 پایه دوازدهم استقرار یافته و تکمیل ساختار نظام آموزشی 6- 3- 3 خواهد بود بنابراین شرایط برای پذیرش دانشجو و برگزاری امتحانات نهایی متفاوت خواهد بود در سال 98، بخش اول داوطلبان ورود به کنکور کلاس دوازدهمی ها می باشند و بخش دوم نیز پشت کنکوری‌ های سال های قبل اند و لازم است فقط در سال 98 دو کنکور برگزار شود تا فارغ‌ التحصیلان نظام های آموزشی قبلی با مشکل مواجه نشوند. بنابراین برای پشت کنکوری ها که قصد شرکت در کنکور 98 را دارند نگرانی از تغییر منبع وجود نخواهد داشت و کنکور 98 شامل دو دسته سوال مستقل برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید است.

 

کنکور 98انتشار 2 دفترچه کنکور مجزا برای کنکور 98

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، خبر انتشار 2 دفترچه کنکور مجزا برای کنکور 98 را اعلام کرد. برای کنکور 98 انتشار دو دفترچه کنکور را خواهیم داشت. برگزاری کنکور ۹۸ با سال های گذشته متفاوت است و دفترچه هایی که درسال 98 برای ثبت نام دانشجویان منتشر می شود با سال های گذشته متفاوت خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرد، در دفترچه های کنکور 98 بیش از 70 درصد ظرفیت دانشگاه ها در دفترچه ذکر نمی شد؛ در سال 98 ،  2 دفترچه کنکور مجزا برای داوطلبان منتشر می شود، یکی برای داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند و دیگری برای داوطلبانی است که مایل به شرکت در کنکور هستند. در این دفترچه ها داوطلبانی که دارای معدل های مجاز به ثبت نام در کنکور هستند نیز ذکر می شود، بر این اساس داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند می تواند به دانشگاه موردنظر خود مراجعه و به راحتی و بدون پرداخت هزینه برای کنکور ثبت نام کنند.

جدا شدن دفترچه رشته های بدون کنکور و با کنکور سراسری 98 در دستور کار شورای سنجش قرار گرفته است. درحال حاضر تنها تفکیک شدن دفترچه رشته های بدون آزمون مد نظر قرار گرفته و جزئیات دفترچه ها باید به تصویب شورای سنجش برسد. مصوبات دو دفترچه تا قبل از ثبت نام کنکور 98 مشخص می‌شود و به اطلاع داوطلبان میرسد.

 

کنکور 98تاثیر معدل در کنکور 98 مثبت شد

تاثیر معدل در کنکور 98 را برای تمام داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید به طور قطعی مثبت اعلام کرد و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98 تعیین شد. براساس آخرین مصوبات شورا میزان اعمال تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر 30 درصد است که 20 درصد با تاثیر قطعی و 10 درصد با تاثیر مثبت خواهد بود و با پیشنهاد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورد این موضوع تصمیم گیری شده است.

در ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از سال 98 به بعد حداقل 85 درصد ظرفیت کل آموزش عالی ، از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می شود.

کنکور 98

کنکور 98تاثیر معدل در کنکور 98 برای نظام قدیم

تاثیر معدل برای نظام قدیم به این صورت است که نمرات نهایی پایه سوم دبیرستان و نمرات نهایی پیش دانشگاهی معیار تاثیر معدل در کنکور خواهد بود. سازمان سنجش آموزش کشور که برگزار کننده آزمون سراسری میباشد، تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای داوطلبان نظام قدیم شامل 30 درصد است که شامل 20 درصد به صورت قطعی و 10 درصد به صورت مثبت خواهد بود. از میزان سهم 20 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی 16.67 درصد نمرات نهایی سوم و 3.33 درصد مربوط به نمرات نهایی پیش دانشگاهی می باشد. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم پیش از سال 84 می باشند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 گرفته اند، شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 نمی شوند.

کنکور 98نحوه تاثیر معدل در کنکور 98 برای نظام جدید

نحوه تاثیر معدل در کنکور 98 برای نظام جدید به این صورت است که ، تاثیر معدل پایه دوازدهم شامل نمرات نهایی در رشته های تجربی، ریاضب و انسانی معیار تاثیر معدل خواهد بود. سازمان سنجش آموزش کشور هنوز مثبت و یا منفی بودن تاثیر معدل برای نظام جدید را تعیین نکرده است، ولی به محض اعلام در همین صفحه شرح داده خواهد شد، احتمالا میزان تاثیر معدل در سال 98 نسبت به سال 97 افزایش خواهد داشت و هر سال بر میزان تاثیر معدل در کنکور افزوده خواهد شد.

 

کنکور 98تاثیر معدل در تغییر رشته کنکور سراسری 98

تاثیر معدل در تغییر رشته کمتر از 25% است و تاثیر معدل در کنکور سراسری حداکثر 25% است که این حداکثری تاثیر معدل در کنکور سراسری زمانی اثر دارد که داوطلب در رشته ای که در آن دیپلم خود را گرفته شرکت کند. تاثیر معدل در تغییر رشته، کمتر از تاثیر 25% است و بستگی به این دارد که دانش آموز از چه رشته ای به چه رشته ای تغییر رشته داده است . برای مشاهده جدول نحوه تاثیر معدل در تغییر رشته کنکور سراسری ۹8 کلیک کنید.

 

کنکور 98پذیرش 89 درصد کنکوری ها با سوابق تحصیلی

سازمان سنجش آموزش کشور خبر پذیرش 89 درصد کنکوری ها با سوابق تحصیلی را اعلام نمود. پذیرش ۸۹ درصد کنکوری ها براساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

 

کنکور 98 تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98

میزان و سهم سوابق تحصیلی در کنکور امسال همانند سال گذشته همان 30 درصد با تاثیر مثبت می باشد. در سال ۹۸ شاهد استقرار پایه دوازدهم و تکمیل ساختار نظام آموزشی ۳-۳-۶ هستیم و از لحاظ شرایط برای پذیرش دانشجو و برگزاری امتحانات نهایی متفاوت خواهد بود. در سال 98، بخش اول داوطلبان ورود به کنکور پایه دوازدهمی ها هستند و بخش دوم نیز پشت کنکوری‌های سال های گذشته اند و به این علت سال 98 دو کنکور برگزار میشود تا فارغ‌التحصیلان نظام های آموزشی قبلی با مشکل مواجه نشوند. مبنای قانون پذیرش دانشجو تلفیقی از سوابق تحصیلی و آزمون‌های کنکوری می باشد. بر اساس این قانون باید با افزایش سالانه سهم سوابق تحصیلی، در نهایت 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها با ملاک سوابق تحصیلی پر شوند. هرچند قانون گذار ابهاماتی را به جا گذاشته و به روشنی درباره رشته محل‌های پرمتقاضی تعیین تکلیف نکرده است. راهکارهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته مانند اینکه ، امتحانات نهایی تنها در پایه دوازدهم برگزار شود و سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در رشته محل‌های پر متقاضی حداکثر تا 50 درصد افزایش یابد و 50 درصد باقی مانده سهم‌ آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور باشد. افزایش سهم سوابق تحصیلی از رقابت شدید در کنکور می‌کاهد.

 

کنکور 98

کنکور 98ترمیم معدل برای کنکور 98

شرایط و نحوه ترمیم معدل برای کنکور 98 و ترمیم نمرات امتحان نهایی، بدون محدودیت برای تمام دروس با هر نمره، حتی بالای 19 امکانپذیر می باشد البته هر دانش آموز فقط یک بار می تواند در این آزمون شرکت نماید و هیچ جای نگرانی در ترمیم معدل برای کنکور وجود ندارد زیرا اگر به فرض نمره اول شما 19باشد و با شرکت مجدد در آزمون نمره 15کسب نمایید، نمره بالاتر یعنی 19 لحاظ خواهد شد. بنابراین طرح ترمیم نمرات امتحان نهایی یک فرصت طلایی است که می توانید از آن بهره مند گردید. برای شرکت در این آزمون باید حتما دارای مدرک دیپلم باشید.

امتحانات از دروس سوم دبیرستان می باشد. داوطلبان به صورت آزاد در مراکز بزرگسالان یا روزانه‌ دولتی که از طرف آموزش و پرورش استان ها اعلام می گردد نام نویسی نموده و در امتحانات نهایی خرداد یا شهریور یا دی ماه شرکت کنند. دانشجویان و افرادی که دارای معافیت نظام وظیفه می باشند احتمالا می توانند در این طرح شرکت نمایید برای اطلاع از قطعیت طرح ترمیم نمرات امتحان نهایی برای کنکور برای این افراد می توانید با تلفن کارشناسان در همین مقاله تماس بگیرید.

هزینه شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور 98

هزینه شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور سال 98 یعنی هزینه‌های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه‌های لازم بر عهده داوطلبان است و برای هر درس حداقل حدود 20.000تومان می باشد. برای اطلاع از هزینه ترمیم معدل در سال 97-98 می توانید از طریق تلفن 9099071613 با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

تاریخ و زمان ثبت نام و محل ثبت نام طرح ترمیم معدل کنکور 98

تاریخ و زمان ثبت نام و محل ثبت نام  طرح ترمیم معدل کنکور معمولا یک ماه قبل از برگزاری امتحانات خرداد، شهریور و دی ماه می باشد. در حال حاضر روز دقیق ثبت نام مشخص نیست؛ برای اطلاع از زمان دقیق می توانید با تلفن ثابت کارشناسان که در همین مقاله موجود است تماس بگیرید. محل ثبت نام طرح مدارس بزرگسالان می باشد.

 

کنکور 98نحوه درخواست رفع محرومیت از کنکور 98

اگر به دلیل انصراف از دانشگاه روزانه و یا سایر دلایل، از شرکت در کنکور محروم شده اید راهکارهایی برای رفع محرومیت از کنکور 98 وجود دارد، که یکی از آن ها ارائه درخواست رفع محرومیت از کنکور است، اگر تمایل به اطلاع از سایر راهکارهای رفع محرومیت شرکت در کنکور سراسری را دارید، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. برای اطلاع از شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان شبانه و شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه لینک های آبی را انتخاب کنید.

مهلت انصراف از دانشگاه روزانه و شرکت مجدد در کنکور سراسری 98 تا 97/11/30 است. اگر دانشجوی دانشگاه روزانه هستید و قصد دارید مجددا در کنکور شرکت کنید و در دانشگاه دولتی روزانه تحصیل کنید و جریمه ای هم پرداخت نکنید لازم است ، برای اخذ مجوز تحصیل مجدد رایگان ، دادخواست خود را به دیوان عدالت کشوری اعلام کنید ، برای اطلاع از نحوه نوشتن و اعلام دادخواست به دیوان عدالت کشوری و کسب مجوز شرکت مجدد در کنکور سراسری و تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه، و اطلاع از  نحوه درخواست مجوز شرکت در کنکور 98 ، نحوه درخواست بررسی اولویت های بعدی، نحوه درخواست تغییر دوره روزانه / شبانه و شرایط درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی، لینک زیر را انتخاب کنید:

کنکور 98 آموزش نحوه درخواست رفع محرومیت از کنکور 98

داوطلبان عزیز کنکور نظام قدیم و کنکور نظام جدید 98 می توانند برای در زمینه تکلیف پشت کنکوری های 98 و برنامه ریزی برای کنکور 98 ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

جهت مشاوره در زمینه تکلیف پشت کنکوری های 98 | برنامه ریزی برای کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید