تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه استفاده از سهمیه 25 درصد ظرفیت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه از جزئیات کامل تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 مطلع می شوید. داوطلبان گرامی برای اطلاع از سهمیه ایثارگران در کنکور 99, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد, سهمیه 5 درصد ایثارگران ، تخمین رتبه سهمیه ایثارگران, سهمیه ایثارگران در کنکور 99 ,سهمیه ۵ درصدی در کنکور و احتمال حذف سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری, این مقاله را مطالعه کرده و با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

نحوه ی اختصاص سهمیه ها در کنکور 99 براساس ضوابط و مصوبات مربوطه و نیز با عنایت به دفترچه راهنمای کنکور سراسری می باشد، مشمولان هر سهمیه، می توانند متقاضی هر یک از سهمیه های مصوب کنکور باشند. در زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران و جانبازان در کنکور سراسری 99 باید  کد ایثارگری ارتش و کد ایثارگری سپاه در کنکور 99 خود را دریافت نمایند. از کنکور سراسری 96 به بعد سهمیه 5 درصدی ایثارگران نیز به کنکور سراسری 99اضافه شد.

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری برای دریافت کد ایثارگران برای ثبت نام کنکور 99 کلیک کنید.

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری برای اطلاع از شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در کنکور 99کلیک نمایید.

 

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری 99

داوطلبان می توانند برای اطلاع از نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور 99 با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری

سهمیه ایثارگران شامل جانبازان، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنين فرزندان و همسران شهدا می باشد. اما از کنکور 96 و با اجرای قانون برنامه 5 ساله ششم اقتصادی، جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول سهمیه ایثارگران خواهند شد.

برای کسب اطلاع درباره موارد زیر روی لینک های سبز زیر کلیک کنید:

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری سهمیه 5 درصدی ایثارگران

توجه داشته باشید که، سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است. به این شکل که 25 درصد از ظرفیت هر رشته به جانبازان، همسر و فرزند جانبازان 25% و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنين فرزندان و همسران شهدا اختصاص میابد، سهیمه 25 درصدی و مشمولان  سهمیه ایثارگران که همان جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را خواهند داشت. داوطلبان گرامی می توانند در رابطه با جانبازان زیر 25 درصد و تاثیر سهمیه 5درصدی، در همین سایت مطالعه نمایند.

داوطلبان این دو گروه ملزم به کسب 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی می باشد. بنابراین کسب این حد نصاب حتی با وجود خالی بودن ظرفیت الزامی می باشد.

**نکته: اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود، طبق قانون،اولین اولویت، تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق است.

**نکته: داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران در سال های گذشته حداکثر بین 2 تا 4 درصد داوطلبان را تشکیل می دادند. رتبه کشوری قبولی سهمیه ایثارگران می تواند برای قبولی تا 30 هزار تا به رتبه کشوری داوطلبی که از سهمیه ایثارگران استفاده نمی کند اضافه نماید.

 داوطلبان گرامی کنکور سراسری 99، می توانند جهت کسب اطلاع در زمینه تاثیر سهمیه ها و انتخاب رشته توسط کارشناسان مجرب صدای مشاور، تماس حاصل فرمایند.

برای اطلاع از نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در کنکور سراسری 99می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
130 دیدگاه برای “تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در انتخاب رشته کنکور سراسری”
  1. باسلام و عرض ادب ، آیا سهمیه ایثارگران برای کنکور97 هم اجرایی خواهد شد یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز
      بله با همان روال سابق و مطابق مقاله ای که مطالعه نمودید سهمیه ایثارگران برای کنکور 97 نیز اجرا خواهد شد.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من دانشجوی سال سوم مهندسی مکانیک نوبت روزانه دانشگاه فردوسی مشهد هستم و قصد دارم با انصراف از دانشگاه در آزمون سراسری سال 97 در رشته تجربی شرکت کنم … با این حال میخواستم بدونم با توجه به اینکه یکبار در آزمون سراسری 94 از سهمیه جانبازان 25% استفاده کرده ام دوباره قادر به استفاده مجدد از آن در این مقطع هستم یا خیر ؟
    اگر جواب منفی است آیا تحت تبصره ، ماده یا شرایط خاصی نمی توان از این سهمیه دوبار در یک مقطع استفاده کرد؟؟؟
    خواهش میکنم اگر تحت شرایطی میشه از این سهمیه استفاده کرد من رو راهنمایی کنید.
    متشکر

    • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
      طبق قانون سازمان سنجش هر متقاضی در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار قادر به استفاده از این سهمیه می باشد و شما در صورت انصراف از تحصیل دیگر قادر نخواهید بود از این سهمیه در مقطع کارشناسی استفاده نمایید علاوه بر این ممکن است شما در صورت انصراف در زمینه معافیت تحصیلی برای شرکت در کنکور به مشکل برخورد کنید
      از آنجایی که این مبحث به اطلاعات زیاد و جزئی از طرف شما نیاز دارد به شما پیشنهاد میدهیم حتما با مشاوران ما در ارتباط باشید تا آنها راه های بیشتری در این رابطه در اختیار شما قرار دهند .

  3. سلام و وقت بخیر خدمت شما،میخواهم بدونم که مرز بین سهمیه 25درصدی و 5درصدی که 25درصدی جانباز هست به نظر شما برای کنکور97احتمال دارد که این مرز تغییر کند و مثلا از 25 به 30 درصد جانباز تغییر نماید؟

    • سلام؛ ممنون
      با توجه به تبصره ای که در قانون ذکر شده در صورتی که ظرفیت 25 درصدی مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد , آزادگان و شهدا تکمیل نشود , مازاد این ظرفیت را میتوان به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص داد

  4. باسلام عرض ادب خدمت شما. میخواستم بدونم کسی که جانباز25درصد هستش و به علت غیر از جانبازی خود فوت کنه آیا کارت ایثارگری او باطل میشه یا اینکه باطل نمیشه و فرزندانش می تونن در کنکور از جانبازی پدر استفاده کنند؟

    • سلام اگر 25 درصد جانبازی اش در سازمان ثبت شده باشد مشکلی ندارد

  5. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما،میخواستم بدونم که روال کنونی سهمیه ایثارگران کنکور یعنی 25درصدی و 5درصدی، تا چه زمانی برقرار خواهد بود؟

    • سلام تا این لحظه اطلاعیه ای جدیدی مبنی بر تغییر روند اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۷ منتشر نشده است. به محض اعلام شدن هر گونه تغییر ما در همین صفحه و کانال اطلاع رسانی خود تغییرات به وجود آمده را اعلام می کنیم.

    • سلام. هنوزاطلاعیه جدیداعلام نشد ولی سازمان سنجش ونمایندگان درپی اصلاح ان هستند پیگیراخبارباشید

  6. سلام سهمیه ۲۵درصدی قراره برداشته شه؟؟؟؟آخه ۱۲دیماه اطلاعیه ای راجع به ساماندهی سهمیه ها منتشر شده است….خواهشا اگه چیزی میدونید پاسخ بدید

  7. سلام سهمیه ۲۵درصدی قراره برداشته شه؟؟؟؟آخه ۱۲دیماه اطلاعیه ای راجع به ساماندهی سهمیه ها منتشر شده است….خواهشا اگه چیزی میدونید پاسخ بدید

  8. سلام
    خسته نباشيد ممنون از جوابگوييتون
    ببخشيد ميخواستم بپرسم تاثير سهميه بالاي ٢٥ چقدر هست يعني با تراز ٨٠٠٠ ايا امكان قبولي دندان يا پزشكي در هر دانشگاهي در هركجا وجود داره با توجه به امار قبولي ٩٦؟؟ و اينكه اين سهميه براي ازاد تاثير بيشتري داره يا سراسري؟ متشكرم

    • سلام بله با تراز ۸۰۰۰ در بیشتر دانشگها هایی که دندان یا پزشکی رو اراعه می دن قبول می شوید. تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری یکی هست ولی در نتیجه قبولی بیشتر قابله توجه و باعث قبولی در شهر های خیلی بهتری در دانشگاه آزاد می شه

  9. سلام
    ببخشید من دوبار ار سهمیه ایثارگران استفاده کردم اما روزانه قبول نشدم
    فقط امسال ک سال دوم بود پرستاری ازاد قبول شدم
    حالا سوالم اینه سال ۹۷ میتونم دوباره از سهمیه استفاده کنم حالا ن حتما دانشگاه ازاد فقط سراسری چون تا بحال قبول نشدم؟

  10. سلام ممنون میشم جوابم رو بدید میخواستم بدونم برای قبولی حتمیی در داروسازی دانشگاه تهران با سهمیه ی ۲۵درصدی چه رتبه ای در سهمیه باید اورد واینکه معادل چه رتبه ای در منطقه ۲ میشه؟ و این واقعا راسته که تو کنکور ۹۶ تاثیر سهمیه ی ۲۵درصدی خ بیش تر از سال های قبل بوده؟ واینکه نحوه ی اعمال سهمیه ۲۵درصدی تو کنکور۹۷ دقیقا مثل کنکور ۹۶ هست؟؟ خواهش میکنم جوابم رو بدید.ممنون.

    • سلام رتبه دقیق قبولی با سهمیه ۲۵ درصد به زودی بر روی سایت قرار می گیرد. در پاسخ این سوال که سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران بیشتر از سال های قبل بود هم پاسخ منفیه نه در کنکور 9۶ دقیقا معادل سال های قبل بود و نحوه اعمال سهمیه در کنکور ۹۷ هم مانند سال های قبل هست.

  11. سلام میخواستم بدونم 5 درصد ایثارگری در رتبه چقدر میتونه تاثیر داشته باشه؟

  12. سلام خسته نباشيد من امسال سومين ساليه ك كنكور ميدم و هدفم پزشكيه سال اول انتخاب رشته نكردم ولي سال دوم براي انتخاب رشته فقط چند شهر بزرگ رو زدم ولي نتيجه ك اومد زده بود مردود ايا سهميم از بين رفته يا بازم ميتونم استفاده كنم؟؟؟

    • سلام نه با توجه به اینکه هنوز با اون سهمیه در هیچ دانشگاهی قبول نشدین هنوز امکان استفاده از سهمیتون رو دارید

    • خیر از انجایی که شما تا حالا در هیچ رشته محل دانشگاهی قبول نشدید می توانید هنوز از سهمیتون استفاده کنید.

  13. سلام خسته نباشید.پدر من زمان جنگ سرباز بوده ودر جبهه حضور داشته والان کارت ایثارگری داره آیا سهمیه ایثارگری به من هم تعلق میگیره؟

  14. با سلام فقط اط یک سهمیه ی مناطق یا سهمیه ی 5 درصدی میشه تو کنکور 97 استفاده کرد ؟

  15. با عرض سلام خدمت شما
    وقت بخیر سوالی درباره سهمیه ایثارگر پدرم داشتم ایشون ۲۱ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشتن با این شرایط شما چند درصد سهمیه در کنکور میزنن؟

  16. سلام ببخشید من پدرم بیش از 6 ماه در جبهه به صورت داوطلبانه حضور داشتند آیا سهمیه 5 درصد ایثارگری شامل من میشود یا رزمندگان یا اصلا هیچی ؟

  17. سلام پدر بنده 2سال وپنج ماه در جبهه حضور داشتن ودرصد کارت جانبازی ایشون 10 درصد میباشد والبته کارت ایثارگری هم دارن بنده میخواستم بدونم میشه برای ثبت نام کنکور از این دو کارت هم استفاده کرد یا اینکه فقط باید از یکیشون استفاده کنم ؟ضمنا درصد کدومشون در کنکور بیشتره ،10 درصد جانبازی یا اینکه کارت ایثارگری ؟

  18. سلام، می‌خواستم بدونم سهمیه ۵‎٪ ایثارگر ممکنه ضرر داشته باشه؟ به خصوص تو رتبه‌های خیلی خوب؟ چون فقط ۵‎٪ ظرفیت‌ها واسه این سهمیه است

    • سلام بله امکان ضرر کردن است کارنامه و درصدی قبولی داوطلبان کنکور 96 با سهمیه ۵ درصدی موجود است که برای اطلاع از رتبه و درصد قبولی داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی در پارسال می تونید با مشاوران مرکز صدای مشاوران تماس بگیرید

      • سلام خسته نباشيد. آيا سهميه ٢٥٪؜ ايثارگران بين جانبازان با درصد هاي مختلف متفاوت است؟ يعني سهميه جانباز٣٠٪؜ با جانباز٧٠٪؜ فرق ميكنه؟ سهميه آزادگان چطور؟

        سهميه جانبازان٥٪؜و٢٥٪؜ از نظر امتياز چه تفاوت هايي دارد؟ با تشكر

        • سلام
          ما دوسهمیه 25 درصدی برای جانبازان بالای 25 درصد داریم و 5 درصد برای جانیازان زیر 25 درصد داریم همین

  19. سلام من یک بار در کنکور 96 از سهمیه ی 5 درصدی استفاده کردم و شبانه قبول شدم اما برای ثبت نام هیچ اقدامی نکردم امسال میتونم از سهمیه استفاده کنم ؟ و اینکه سهمیه مناطق بهتره یا سهمیه 5 درصدی؟

    • سلام از انجایی که ثبت نام نکرده اید بله می تونید امسال نیز از سهمیتون استفاده کنید

  20. با سلام من یکبار با استفاده از سهمیه خواهر شهید در دوره کاردانی روزانه سال 81 قبول شدم آیا الان برای قبولی در مقطع پزشکی سراسری و یا آزاد میتونم دوباره از این سهمیه استفاده کنم با تشکر.

    • سلام بله امکان هست ولی حتما برای سازمان سنجش یک درخواست بفرستید تا در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشید و سهیه خودتون رو از دست ندید

      • ممنون از راهنماییتون منطورتون از درخواست برای سازمان سنجش چیه؟ و چطور باید انجام بدم.

  21. باسلام و وقت بخیر
    پدر من کارت ایثار گری دارد یک سال و نه ماه در جبهه بوده ولی حالت داوطلبانه نبوده است
    ایا سهمیه شامل من میشود ؟؟اگر میشود کدوم قسمت رو باید در ثبت نام پر کنم؟؟
    ایا من در مقطع کارشناسی (مثلا پرستاری) از سهمیه استفاده کنم برادرم میتواند سال بعد برای مقطع بالاتر مثلا داروسازی استفاده کند ؟
    لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

  22. با سلام و خسته نباشد
    اگر از سهمیه 5 درصدی استفاده کنم و مثلا دانشگا ازاد در مقطع کارشناسی قبول بشم ایا سال بعد برادرم میشه از این سهمیه در مقطع کارشناسی (سراسری ) استفاده کند

  23. سلام خسته نباشید؛ من یک بار از سهمیه جانبازی استفاده کردم و دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم دارم میرم؛ میخوام برا کنکور ۹۷ ثبت نام کنم میشه دوباره از سهمیه جانبازی استفاده کنم؟؟؟ آیا باید از این دانشگاه انصراف بدم بعد ثبت نام کنم؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدید

    • سلام شما برای قبولی در هر مقطع فقط یک بار حق استفاده از سهمیه ایثارگران را برای قبولی دارید.

    • پس چرا نوشته در صورت انصراف فقط یه بار دیگه میتونید از سهمیه استفاده کنید؟

  24. باسلام.
    بنظرتون سهمیه ۵ درصدی بهتر است یا منطقه ۳؟
    برای رشته داروی تهران؟

    • سلام با توجه به قبولی های پار سال سهمیه منطقه ۳ بهتر از سهمیه ۵ درصدی بود برای قبولی در رشته داروسازی

  25. سلام وقتتون بخير ببخشيد پدر من مدت زمان سربازيش در روران جنگ بوده و كارت ايثار گري هم دارن ميتونم از كد اين كارت ايثار كه در سايت اجا هست در ثبت نام كنكور استقادع كنم؟

  26. با سلام و عرض ادب،میخواستم بدونم اگه من از سهمیه 5%استفاده کنم و حد نصاب اخرین فرد قبولی رو نیارم در این صورت در سهمیه منطقه3 قرار میگیرم؟یا سهمیه5% سهمیه منطقه 3 رو سوخت میکنه؟

  27. با سلام من دانشجو هستم دانشگاه ازاد قصد کنکور دوباره دارم ایا با داشتن سابقه پدر درجبهه که 23 ماه هست و دارای کارت ایثارگری است سهمیه ایی به من تعلق میگیرد

  28. سلام و وقت بخیر
    سهمیه 5درصد رزمندگان بهتره یا سهمیه منطقه 1

  29. salam
    vaght bekheir
    man emsal konkoor mikham bedam
    cedar bande ham janbaz 40% ast ham azade
    be hazard shame kodom yes az in sahmiyeha taser gozar tar hast?

  30. باسلام
    داوطلب کنکور ۹۷ هستم
    پدرم به مدت ۸ ماه در جبهه بودند و کارت کارکنان وظیفه رو دارند
    میخواستم بدونم برای من سهمیه یا درصد خاصی اعمال میشه!؟

  31. راستی پدرم مدت ۸ ماه که در جبهه حضور داشتند بخاطر همون سربازی بوده یعنی جز داوطلبان نبود
    تاثیر گذار نیست؟

  32. سلام خسته نباشید .بنده پارسال کارنامه فرزنده جانباز ۲۵% رو دیدم که با تراز ۷۰۰۰ پزشکی روزانه قبول شده بود .آیا در کنکور ۹۷ هم همون شرایط سال ۹۶ هست ؟

  33. سلام و وقت بخیر
    سهمیه 5درصد رزمندگان بهتره یا سهمیه منطقه 2

  34. سلام وعرض خسته نباشید .
    برای قبولی در مهندسی کامپیوتر شریف سهمیه 5% بهتر است یا منطقه 3؟؟؟

  35. سلام
    من پدرم جانباز ۱۰ درصد می باشد و دارای کارت ایثار ارتش هم هست برا کنکور سراسری باید جانباز زیر ۲۵ درصد رو بزنم یا ایثارگری رزمنده ارتش
    با تشکر

  36. باسلام من پدرم جانباز ۴۰ درصد هستش و همچنین آزادگی هم داره من در کنکور ۹۶ پرستاری نیمه دوم مازندران قبول شدم،توی دفترچه ی انتخاب رشته نوشته کسایی که رشته های نوبت دوم(شبانه)رو قبول شدن میتونن با انصراف از رشته تحصیلی دوباره از سهمیه استفاده کنن ولی تو دفترچه انتخاب رشته روبروی نوبت دوم مازندران نوشته روزانه!!!من سوالم اینه الان من شبانه قبول شدم یا روزانه؟؟بعد اگه بخوام کنکور بدم دیگه نمیتونم از سهمیه استفاده کنم؟ اگه جواب بله هست ایا برای دانشگاه ازاد هم سهمیم سوخته؟؟؟

  37. سلام
    من فرزند جانباز ۷۰ درصد هستم ویک بار از سهمیه در کنکور کاردانی بهداشت روزانه و یکبار کارشناسی بهداشت در مقطع روزانه استفاده کردم آیا الان میتونم از سهمیه استفاده کنم برا قبول شدن در رشته پزشکی در دانشگاه آزاد یا دولتی؟؟
    اگه دانشگاه آزاد میتونم آیا شهریه را بنیاد شهید متقبل میشه؟؟
    خواهش میکنم جواب بدین خیلی حیاتیه

  38. سلام .پدر من یک سال ونیم در عملیات جبهه بودن ولی کارت ایثار گری ندارن .الان هم که مراجعه کردیم برای دریافت کارت میگن قانون عوض …..الان من باید چیکار کنم

  39. سلام..ميخراستم بدونم در چه صورت سهميه 5 درصد ايثارگران تاييد نميشه؟؟در صورتي ك حضورشون داوطلبانه نباشه؟

  40. سلام ببخشید سهمیه 25% رو چجوری باید روی رتبه حساب کرد؟
    مثلا کسی که رتبه ی 33000 رو نیاره با سهمیه 25% چقدر میشه رتبه اش؟

  41. سلام من تو کنکور 96 قبول شدم ولی برای انتخاب رشته قبول نشدم به نظر شما من بازم سهمیه خودم دارم

  42. سلام من سهمیه ۵ درصدی دارم و هدفم زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه تهران هست با توجه به این که ظرفیت این رشته در دانشگاه تهران ۱۵ نفر هست، ۵درصد ظرفیت حتی به یک نفر هم نمیرسد. حالا بالفرض اگر فقط یه صندلی هم برای سهمیه های ۵ درصدی باشد فقط کافی است یک نفر که درصد های بالاتری از من در سهمیه ۵ درصدی دارد این رشته و این دانشگاه را انتخاب کند که احتمالش هم کم نیست. در آن صورت من دیگر نمیتوانم آن رشته را انتخاب کنم.یعنی من شانس بسیار کمی دارم. هر چقدر هم که خوب بدم باز ممکنه یه نفر بیاد به هر دلیلی اون یه صندلی رو اشغال کنه. نمیدونم شایدم من سهمیه ۵ درصدی رو بد فهمیدم که اینطوری استدلال میکنم ولی به هر حال خواهش میکنم توضیح بدید که من برای رسیدن به هدفم بهتره از سهمیه ۵ درصدی استفاده کنم یا منطقه یک؟؟

  43. سلام خسته نباشید
    پدر من جانباز ۴۰ درصد و ازاده هستش من کنکور ۹۶ پرستاری روزانه قبول شدم و الان میخوام دوباره کنکور بدم خواستم بدونم چون دیگه نمیشه از سهمیم استفاده کنم حتی ازاد هم نمیتونم با سهمیه برم؟؟
    ممنون

  44. سلام
    من چطوری میتونم متوجه بشم که سهمیه ام تایید شده یا خیر؟
    اخه وقتی ویرایش اطلاعات تموم میشد هیچ اخطاری برای من نمی اومد ولی وقتی دوباره وارد قسمت ویرایش میشدم پیغام میداد که سهمیه شما تایید نشده و تا 5 اسفند وقت دارم تایید کنم
    الان باید چطری بفهمم تایید شده یا نشده که برم دنبال کاراش؟

    • سلام
      شما می تونید با شماره تلفن هایی که در همین صفحه هست تماس بگیرید تا مشکلتون حل بشه

  45. سلام
    پدرم در زمان جنگ سربازیش 24 ماه رو خدمت کرده و کارت ایثارگر هم داره میشه من از سهمیه ایثارگریش استفاده کنم ؟یا سهمیه مناطق رو باید استفاده کنم ؟

  46. سلام پسرم امسال مهر دانشگاه روزانه ارشد باسهمیه ایثارگران قبول شد یک ترم ثبت نام کردولی قبل ازترم دوم انصراف داد . ودرکنکور ارشد97 مجددا ثبت نام کرد. آیا میتواند ازسهمیه ایثارگران استفاده کند . پدرش جانباز 25 درصده

  47. سلام جناب مشاور …….
    من واسه کنکور ارشد 97 می خوام برای اولین بار از سهمیه 5درصد استفاده کنم. آیا به نفعمه یا به ضررم

  48. با سلام
    بنده یک بار در کنکور 95 از سهمیه 25 درصد استفاده کرده و در یک رشته فنی دانشگاه دولتی قبول شده ام ایا پس از پایان دوره تحصیل در کنکور 1400 دانشگاه ازاد و رشته پزشکی میتوانم از سهمیه مجدد استفاده کنم؟

  49. سلام خسته نباشید.من کنکور ۹۶ شرکت کردم و با استفاده از سهمیه ۲۵%رتبه ام در منطقه۲شد ۶۰۰۰وترازم شد۵۰۰۰
    پیش هرمشاوری که رفتم به من گفتن با این رتبه هیچی نمیاری و کلا منو نا امیدکردن.سوالم اینه به نظر شما با این اوصاف من در تکمیل ظرفیت چه رشته ای قبول میشدم

  50. سلام
    من توی شهر تهران درس می خونم و سهیمه ایثارگری هم دارم می خواستم ببینم این سهمیه برای من که توی منطقه یک دارم درس می خونم به این صورت هستش که هفتاد درصد از نمره آخرین نفر قبولی منطقه یک رو باید بیارم ؟ یا نه هفتاد درصد از نمره آخرین نفر از کل دانش آموزانی که توی دانشگاه مد نظر (چه منطقه یک و چه منطقه دو و چه منطقه سه) قبول میشن ؟

    • سلام
      ارتباطی به منطقه نداره شما ازسهمیه ایثارگران 5 درصد استفاده خواهید کرد و 70 درصد نمره کل آخرین نقر قبولی را باید بیارید

  51. با عرض سلام وخسته نباشید
    بنده دارای سهمیه 25% هستم
    که در کنکور 96 شرکتم کردم
    منتهی رشته هایی که روزانه زده بودم قبول نشدم و یک رشته شبانه قبول شدم
    در انتها برای تکمیل ظرفیت اقدام کردم که در رشته مورد نظر کلا در تکمیل ظرفیت از امثال بنده که دارای این سهمیه بودن انتخاب نشده و در بقیه رشته های انتخابیم قبول نشدم میخواستم بدونم ایا امکان داره امسال شرکت کنم سهمیه بنده اعمال بشه یا خیر؟!

  52. سلام
    وقتتون بخیر
    من مقاله رو کامل خوندم
    اما باز به جواب نرسیدم
    واسه رسیدن به دندون پزشکی آزاد از سهمیه منطقه ۳ استفاده کنم بهتره یا ۵% ایثارگرا؟؟؟

  53. سلام. ببخشید اینکه فرزندان جانباز بالای 25درصد مثل فرزندان جانباز بالای 50درصد شدن و شرایطشا ن برای استفاده از سهمیه یکسان شده از چه سالی ابلاغ شده؟

  54. سلام ….من پدرم جانباز و آزاده هستن میخواستم بدونم کدوم یکی تاثیر بیشتری روی رتبه میزاره؟
    با تشکر

  55. سلام آیا درسته که میزان سهمیه 25 به 50به بالا قراره تغییر کنه و سهمیه ایثارگران اولویت بندی بشه؟؟دراین صورت با تراز6800که پزشکی پردیس قبول میشدند با سهمیه مثلا 27 درصدی امسال دیگه نمیشن؟؟ادغام سهمیه های ایثارگران و سامان دهی شون حقیقت داره و تصویب شده؟؟؟

  56. سلام من می خواستم بدونم با رتبه 8000 در آزمون های آزمایشی سنجش میتونم در کنکور 97 با سهمیه 30 درصدی جانبازی پزشکی اصفهان یا شیراز قبول شد؟ خواهش میکنم جواب بدید.

  57. سلام ببخشید من سهمیه ۵ درصدی کنکور کارشناسی ناپیوسته معماری رو امسال دارم باید چه رتبه ای رو حداقل کسب کنم تا دانشگاه سراسری روزانه دکتر شریعتی قبول بشم ؟؟؟ممنون از راهنماییتون

  58. سلام خسته نباشید
    من رتبه ام در 5 درصدی 1311 شده ایا امکان داره که من دندانپزشکی شیراز پردیس خودگردان بیارم؟؟

  59. سلام ببخشید من رتبه کشوری ام بدون سهمیه ۳۰۰۹۱ شده و رتبه ام در سهمیه جانبازی ۳۵۹ آیا امکان قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارم؟ یعنی رتبه در سهمیه برای انتخاب رشته من مهم هست؟

  60. سلام یه هفته به کنکورمونده بودکه گفتندسهمیه 5درصدی هابه 30درصدافزایش یافت بعضی هاگفتندواسه امسال اجرانمیشه اماالان که سهمیه هاروادغام کردندهمون قانونه ؟یعنی تونتیجه نهایی سهمیه مارو30درصدحساب میکنند؟

  61. با عرض سلام می خواستم بدونم با رتبه 1284 سهمیه ایثارگران 25 درصد پزشکی دولتی جایی قبول میشم؟؟؟

    • سلام ، برای گرفتن وقت مشاوره انتخاب رشته تماس حاصل فرمایید.

  62. سلام وقتتون بخیر. من پدرم جانباز 45 درصد و ازاده 2 سال و سه ماه هستش. سهمیه جانبازی و ازاداگی کدومش در کنکور تاثیر بیش تری دارد؟ البته من یکبار کنکور ارشد با سهمیه ازادگی شرکت کردم و قبول نشدم ایا میتونم دوباره استفاده کنم؟

  63. سلام با سهمیه 5 درصد با چه رتبه کشوری میتونم دامپزشکی روزانه فردوسی مشهدو قبول شم؟

  64. سلام خسته نباشید… با تراز 7615 و سهمیه 25% میشه دندونپزشکی خودگردان یا فیزیوتراپی خودگردان قبول شد؟؟ منطقه سه هم هستم

  65. سلام خسته نباشیدپدرشوهرمن جانبازپنج درصدی وهفتادوهشت ماه جبهه دارن میخواستم بدونم به من سهمیه تعلق میگردیانه

  66. سلام ببخشید منطقه۳ بهتره یا سهمیه ۵ درصد؟

    • سلام دوست محترم این بستگی به شرایط شما داره.هرکدام مزایا ومعایبی داره بهتربامشاوران مادرارتباط باشید

  67. سلام چند بار میشه از سهمیه ۲۵ درصد استفاده کرد

    • سلام دوست محترم برای مشاوره در این زمینه با مشاوران ما در ارتباط باشید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید