با این رتبه چه رشته ای و کجا قبول میشوم؟

با این رتبه چه رشته ای و کجا قبول میشوم؟

جهت مشاوره در زمینه با این رتبه چه رشته ای و کجا قبول میشوم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بارها و بارها داوطلبان کنکوری با مرکز مشاوره صدای مشاوران تماس گرفتند و این سوال را مطرح کرده اند که با این رتبه چه رشته ای و کجا قبول می شوم و یا اینکه برای قبول شدن در دانشگاه مد نظر خود باید چه رتبه ای را کسب کنند و یا هزاران سوال دیگر در همین رابطه.

یک تعریف کلی از رتبه و تراز قرار دهیم:

رتبه ترتيب داوطلبان را نشان مي دهد و مثلا اگر 5000 نفر در کنکور شرکت کنند نفر 1 تا هزار را مشخص مي کند اما تراز تفاوت بين داوطلبان را نيز نشان میدهد به اين معنی که مثلا يک نفر که رتبه 1 شده و يک نفر رتبه 2؛ تراز نشان مي دهد که تفاوت علمي اين دو چقدر است. مثلا 1 شده 7300 ولی دو شده 7000 مثلا البته . يعنی رتبه 1 تا 2 فاصله 300 درجه اي از نظر توان علمی دارند.

همچنین سطح دشواری سوالات نیز بسیار تعیین کننده است. سوالات در سازمان سنجش سطح بندی می شود: ساده، متوسط و دشوار. داوطلبی که بتواند سوالات دشوار را پاسخ دهد قطعاً تراز بالاتری خواهد داشت و همینطور متوسط و سپس ساده. اگر تعداد داوطلبان پاسخ دهنده به یک سوال بسیار کم باشد یعنی آن سوال دشوار است و کسی که به این سوال پاسخ دهد تراز بالاتری تعلق خواهد گرفت.

رتبه مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه

همانطور که در بالا اشاره کردیم اینکه با چه رتبه ای و چه رشته و کجا میخواهیم ادامه تحصیل دهیم یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبانی است که میخواهند در کنکور سراسری شرکت کنند.

باید بگویم رتبه شما برای قبولی نیاز دارید عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل تعداد شرکت کنندگان و همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه ها زیرا هر سال دانشگاه ها ظرفیت پذیرش خود را تغییر میدهند اما بازهم میتوان با توجه به اطلاعات سال های گذشته از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ و همچنین از نرم افزار تخمین رتبه ۹۷ استفاده کنید که هر دوی این نرم افزارها با توجه به اطلاعات و داده های سال‌های گذشته طراحی شده اند.

اما مسئله دیگر این است که ما باید در انتخاب رشته خود معیار انتخاب را بر اساس رشته بگذاریم و یا بر اساس دانشگاه این موضوع کاملاً به خود دانشجو بستگی دارد زیرا برخی از افراد به دلیل شرایط زندگی نمی توانند در خارج از شهر خود تحصیل کنند.

اما توصیه ما این است که در انتخاب رشته خود حتما بازار کار رشته انتخابی خود را در نظر بگیرد زیرا اگر رشته انتخابی شما بازار کار خوبی نداشته باشد زمان خود را بیهوده صرف رفتن به دانشگاه کرده‌اید.

اگر در دوره انتخاب رشته هستید و می خواهید بدانید رتبه ای که کسب کرده اید چه رشته ای و در کدام دانشگاه قبول میشوید و همچنین تمایل به استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری نداشتید میتوانید با مرکز مشاوره صدای مشاوران تماس بگیرید و در این زمینه جامعترین راهنمایی را دریافت کنید

جهت مشاوره در زمینه با این رتبه چه رشته ای و کجا قبول میشوم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید