چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حتما این سوال را از خود پرسیده اید که چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم؟ این مقاله راهنمای شما خواهد بود. یک انتخاب رشته ایده آل و صحیح براساس معیارهای مختلفی سنجیده می شود، نظیر علاقه مندی، استعداد، جایگاه اجتماعی و اقتصادی. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب رشته وضعیت بازار کار آن رشته می باشد و نهایتا منجر به رضایت شغلی و افزایش سطح کیفیت زندگی فرد می شود.

احتمال قبولی در هر رشته برای هر داوطلب وابسته به چیست؟ کارنامه فرد داوطلب کنکور که در قسمت رتبه در سهميه و رتبه در هر کدام از زيرگروه‎ها به صورت کلي نشان مي‎دهد که آن فرد در چه کد رشته‎هايي احتمال بيشتري دارد. راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبین مجاز کنکور 97، دفترچه شماره 2 انتخاب رشته کنکور می باشد که از طریق همین سایت می توانید دانلود نمایید و توضیحات کامل در رابطه با دفترچه شماره 2 را مطالعه نمایید.

در ذیل تعدادی از موارد که منجر به انتخاب رشته صحیح می شود را به حضورتان اعلام می نماییم. برای اطلاع از تاثیر بومی گزینی در کنکور و انتخاب رشته مجازی کلیک نمایید.

چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم

عوامل موثر در انتخاب رشته صحیح

  • هدفمندی: مهم ترین عامل در انتخاب رشته، شناخت دقیق هدف و خواسته شخصی شما می باشد اینکه دقیقا بدانید هدفتان از تحصیل در رشته مورد نظرتان چیست و انتخابی بر پایه علاقه، استعداد و بازار کار آن رشته را انتخاب نمایید. رشته ای که با تحصیل در آن احساس رضایت نمایید و بازخورد مالی برای شما داشته باشد و وقت و عمراتان را صرف مطاله رشته ای نمایید که به بالا بردن کیفیت سطح زندگی تان بیانجامد. و به هیچ عنوان برای خودنمایی یا جلب نظر مثبت و تایید اطرافیانتان رشته نامناسب را انتخاب ننمایید که قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.
  • مطالعه دفترچه انتخاب رشته: دفترچه انتخاب رشته شامل کد و عنوان رشته‎ها و ظرفيت رشته‎ها در دانشگاه های مختلف و همچنین لیست شهر مربوطه مشخص شده است. قوانين و ضوابط انتخاب رشته و…که برای انتخاب رشته صحیح لازم است به طور کامل و با دقت مطالعه گردد، و یا از خدمات مشاوره تحصیلی جهت انتخاب رشته کنکور 97 بهره برد.
  • انتخاب مشاور تحصیلی: یکی از عوامل مهم در انتخاب رشته صحیح، انتخاب مشاور تحصیلی حرفه ای می باشد، که به شما مپیشنهاد داده می شود برای اطمینان خاطر از انتخاب رشته مناسب و ایداه آل شخصی خود، حتما از کارشناسان حرفه ای موسسات معتبر آموزشی راهنمایی بگیرید. در همین سایت مقاله ای مرتبط در رابطه با نحوه انتخاب مشاور مناسب، موجود می باشد.
  • انتخاب کد رشته: لازم به ذکر است که نیاز نیست هر 150 کد را پر نمایید بلکه باید با توجه به هدف و شرایط عمومی و اختصاصی خود گزینه های مناسب را انتخاب و الویت بندی نمایید، البته به این موضوع نیست توجه داشته باشید که هر چه انتخاب‎ها بيشتر باشد، احتمال خالي بودن ظرفيت آن رشته بيشتر و احتمال قبولي نيز بيشتر خواهد بود. اگر رشته ای مورد علاقه تان نمی باشد آن را انتخاب ننمایید اگر بعد از قبولی در دانشگاه روزانه دولتی در رشته ای که مورد علاقه تان نمی باشد انصراف دهید و قصد ثبت نام مجدد در کنکور را داشته باشید قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد. شرایط ثبت نام در کنکور، در همین سایت موجود می باشد.
  • آمار قبولی سال های گذشته: یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته صحیح کمک می نماید، آمار قبولي‎ها در سالهای گذشته می باشد که با توجه به رتبه آنها به هر داوطلب کمک مي‎کند از انتخاب کد رشته‎هايي که احتمال قبولي آن ها صفر می باشد خودداري نماید. يک چيدمان خوب رشته‎ها طوري است که هر چه از ابتداي ليست دورتر شوید، احتمال قبولي شما بيشتر خواهد شد
  • تقسيم بندي رشته‎ها: این تقسیم بندی در دفترچه انتخاب رشته با توجه به ماهيت رشته‎ها و گسترش آنها در سطح کشور بر اساس آن رشته‎ها به چهار دسته قطبي، ناحيه‎اي، استاني و کشوري تقسيم شده‎اند. در روند انتخاب رشته داوطلبان، اين تقسيم بندي باعث تغيير در ظرفيت رشته‎ها خواهد شد، اما در چيدمان کلي داوطلب ها در برگه انتخاب رشته‎ها تأثير چنداني ندارد.
  • اولویت بندی دانشگاه ها: طبیعتا اولویت اول ما بايد دانشگاه‎هاي سراسري و روزانه باشد. در درجه دوم دانشگاه‎های شبانه می باشد. این دانشگاه ها شهريه اخذ مي‎نمایند، ولي اعتبار مدرک دانشگاه روزانه را دارند. درجه سوم دانشگاه آزاد مي‎باشد که جايگاه معتبري دارد. درجه چهارم دانشگاه پيام نور و دانشگاه‎هاي غيرانتفاعي می باشند.

چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم

داوطلبان گرامی می توانند جهت مشاوره تحصیلی کنکور 97، انتخاب رشته و قبولی در رشته مورد نظر خود با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که بجز دانشگاه‎هاي روزانه سراسري بقيه دانشگاه‎ها شهريه اخذ مي‎کنند و تعهدي به تأمين خوابگاه ندارند. و از بین این دانشگاه ها شهریه دانشگاه پیام خیلی کمتر از سایر دانشگاه ها می باشد.

  • انتخاب رشته مجازی: با استفاده از نرم افزار که یکی از تکنیک های خوب برای انتخاب رشته می باشد و در همین سایت نیز با عنوان نرم افزار صدای مشاوران موجود می باشد و کاملا رایگان است. و حاوی اطلاعات مهم و به روز است.

جهت مشاوره در زمینه چگونه انتخاب رشته صحیح انجام دهیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید